Елегантният електрически седан може да влезе в серийно производство с 577 к.с.
Концептът за автомобил Prophecy направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Мюнхен, давайки последен намек за стила и размера на предстоящия Ioniq 6.
Вторият модел в разширяващото се семейство на серийните електромобили на Hyundai ще използва същата платформа E-GMP като Ioniq 5, както и неговите събратя Kia EV6 и Genesis GV60. Това означава, че функцията за зареждане на 800V ще бъде функция и проправя пътя за задвижване на четирите колела с 577 к.с.и време от 0 до 96 км/ч, което го позиционира като добросъвестен конкурент на седана Porsche Taycan.
Проектиран с акцент върху аеродинамичната ефективност, Prophecy се отличава със силно наклонена линия на покрива, минимални гънки на каросерията и иновативни форми на джантите в стил витло, които помагат за насочването на въздуха отстрани на каросериятана автомобила.
Интегриран заден спойлер е монтиран за по -голяма стабилност при високи скорости, докато късите предни и задни надвеси намекват за динамичния потенциал на Prophecy.
Линията на Prophecy се спуска към задната част, срещайки се с линията на покрива и завършвайки в остър ъгъл отзад, който е проектиран така, че Prophecy да изглежда така, сякаш винаги е в движение.
Няколко нови дизайнерски характеристики, които се появяват в Prophecy, започнаха да мигрират към серийни автомобили, откакто беше показан за първи път през 2020 г. Пикселираните предни и задни светлинни клъстери, например, са определяща характеристика на Ioniq 5 и също така ще украсяват Ioniq 7 - голям електрически SUV, който ще последва Ioniq 6 на пазара.
Малко вероятно е прозрачните корпуси на компонентите, показани на спойлера, светлините и системата от камири за наблюдение, да проправят път до шоурумовете.
Концептът е предназначен за автономно шофиране, така че избягва конвенционалното вътрешно оформление в полза на това, което дава приоритет на пространството и усъвършенстването, но предстоящият Ioniq 6 ще приеме по-конвенционално оформление на оборудването за водача.
Вместо волан, от двете страни на седалката на водача има лостове в стил джойстик. Hyundai казва, че това подобрява цялостната видимост и позволява по-удобна позиция за шофиране, докато футуристичната функция „режим на отпускане“ се възползва от автономните възможности на автомобила, като накланя пътническите седалки и завърта таблото, за да увеличи максимално пространството вътре.
Добавеният лукс включва дебел вълнен килим и система за климатизация, която циркулира пречистения въздух в автомобила, преди да я почисти и освободи в околната атмосфера.