Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Концептът на президентската лимузина ЗИЛ

07.08.2013 11:01
Туит

Студия за Господаря на Кремъл

Владимир Путин търси нова лимузина за Държавната власт и по повода беше организиран дизайнерски конкурс. В рамките на този конкурс двама дизайнери представиха идеите си как би трябвало да изглеждала една такава лимузина.

Сбогуване с бронираната S-класа

Владимир Путин желае за московските си турове автомобилът да бъде руско производство. В един московски ежедневник беше изнесено, че заявеният преди години автомобил 4112 P при руският автомобилен гигант ЗИР, който произвежда леки и товарни автомобили, не се е харесал на държавния глава. Относно причините засега можем само да гадаем. Може би Путин просто смята разхода от 65 л на 100 км за не особено актуален, но може би също и фактът, че колата е прекалено снобарска и все пак не толкова представителна.

Президентския ЗИЛ все още е само компютърен файл

На руския производител на спортни автомобили Маруся, който стана известен в страната си най-вече с участието във Формула 1, се даде шанс да ощастливи държавния глава с подобаваща за целта карета. За да събере идеи за дизайна, Маруся използва интернет пространството "cardesign.ru", където в началото на годината обяви конкурс за дизайн на президентския автомобил, който конкурс привлече над 100 участника. Победителите вече се знаят: Ярослав Яковлев и Бернд Веел - двама дизайнери, които се познават още от студентските си години и които по мнението на експерти от бранша са в състояние да предоставят най-доброто решение за президентския ЗИЛ.

Президентският ЗИЛ засега е само компютърен модел и все още не е произведен. Това едва ли би било възможно да стане в рамките на краткото време на конкурса от 3 седмици. И тъй като Яковлев живее в Русия, а постоянното местожителство на Веел е в Холандия, то двамата бяха в състояние да споделят своите идеи изключително и само чрез Skype и Dropbox.

Държавната каляска в никакъв случай не трябва да изглежда футуристично

В първия етап на съвместната работа двамата дизайнери определиха 5 ключови думи за концепта: представителна, енергична, вечна, минималистична (но не и примитивна) и не на последно място елегантна. При никакви обстоятелства автомобилът не трябва да изглежда футуристично.

Но в сравнение с истинската лимузина на ЗИЛ за държавния глава, дизайнерската студия е много по-модерна и по-шикозна. Ясно е, че определени основни аксесоари са задължителни - например огромната радиаторна решетка, включително художественото украшение, големите джанти и мощния силует. Съвсем различни са вратите, които всъщност не се виждат на предоставените снимки. Изключително дългият капак на двигателя създава впечатление за още по-издължена предница на концептуалния автомобил и почти вертикалното предно стъкло създава специално усещане.

Сега остава да видим дали проектите някога ще стигнат до бюрото на Путин.

Коментари
comments powered by Disqus