Първият модел, сглобяван в предприятието, ще стане седанът Lavida
През миналата година Volkswagen заедно със съвместното предприятие FAW-Volkswagen и Шанхай-Volkswagen в Китай продаде 3,7 милиона автомобила, което е с 12,4% повече от предходната година. За Volkswagen това е най-големият пазар в света. Тази година ръстът е почти нулев: за периода януари-април са регистрирани 1 190 000 нови продажби (+ 0,2%). Експанзията на групата в Поднебесната империя е важен фактор за цялостния автомобилен гигант (10,14 млн. единици през 2014 г.). Важна стъпка в тази посока е откриването на завода на компанията Шанхай-Volkswagen в Чангшу.
Миналия уикенд смесеното дружество получи държавната награда „Тройна звезда» (Triple-Star Green Building Design Award) за високото ниво на дейността за опазване на околната среда , извършена в проекта.
Там е внедрена суха електростатична система за боядисване на каросериите E-scrub. Използва се дъждовна вода и пречистени отпадъчни води. Част от енергията на предприятието се получава от водна електроцентрала, а останалата - от собствени слънчеви панели, генериращи годишно 10 000 МВч. По този начин производството е въглеродно неутрално, а общото потребление на електроенергия и вода е с 20% по-ниско, отколкото в други съпоставими проекти на заводи по-рано.
Неотдавна на автомобилното изложение в Шанхай компанията показа серийни автомобили и концепт, които демонстрираха особено най-голямо внимание към „зелените” технологии, на първо място хибридните.
Проектният капацитет на новия завод е 300 000 автомобила годишно. Там са открити повече от 4000 нови работни места, както и същото количество доставчици на компоненти, които се намират в съседство. Това е двадесетото предприятие на Volkswagen в Китай и 119-ото в света. Но разширяването на капацитета на такъв важен пазар не е окончателно: до 2019 г. Volkswagen Group и китайските му партньори възнамеряват да инвестират в развитието на своето производство 22 милиарда евро.