Заводският пилот на Skoda спечели за пети пореден път чешкия кръг от ERC
Ян Копецки (Skoda Fabia R5) отново показа, че когато е в стартовия списък на рали „Барум”, победителят е ясен предварително. Чехът спечели базираната в Злин надпревара за пети пореден и общо осми път, след като двамата му основни съперници развяха белия флаг още в събота.
Николай Грязин (Skoda Fabia R5) излезе начело след третата отсечка, но само две по-късно спука гума и изпадна от челната десетка. Въпреки това руснакът не се отказа и в края на съботния ден вече се движеше седми. За съжаление прогресът му не продължи дълго. Във втория недел етап Грязин излетя от пътя и напусна надпреварата.
Сходна бе съдбата на досегашния лидер в шампионата Алексей Лукянюк (Citroen C3 R5). Европейският шампион спука гума в предпоследната съботна отсечка и се опита да стигне до финала, без да я сменя, но последвалата повреда в окачването го извади преждевременно от състезанието. В неделя Лукянюк се върна по системата „Рали 2”, за да се бори за бонус точките и въпреки че спечели три отсечки, разочарова с представянето си заради куп малки грешки и нова спукана гума.
За първото място интрига нямаше, но битката за втората позиция бе епична. В нея участваха претендентите за титлата в ERC 1 Junior Крис Инграм (Skoda Fabia R5) и Филип Мареш (Skoda Fabia R5).
Двамата си разменяха позициите буквално през цялата надпревара, като отсечка преди края Инграм имаше аванс от шест десети. Темпото им на финалната „Кашава” отново бе идентично, но два завоя преди края британецът допусна лека грешка, която му коства девет десети и го прати зад Мареш в крайното класиране.
Ударът върху Инграм бе огромен, тъй като той водеше в ERC 1 Junior през целия сезон и се надяваше на наградата от 100 000 евро, за да сглоби бюджета си. В крайна сметка обаче три десети не му достигнаха и пратиха Филип Мареш на първа позиция в младежкия шампионат след финалната надпревара в Чехия.
Единствената утеха за Инграм е лидерската позиция в генералното класиране, която Лукянюк и Лукаш Хабай (Skoda Fabia R5) му подариха. Полякът отпадна тази сутрин, след като се оказа, че ролкейджът на неговия автомобил е пострадал при удара с дърво в събота вечер, а Лукянюк взе единствено бонус точки за класирането си в неделя.
Рали „Барум” и тази година не мина без участието на Екатерина Стратиева (Peugeot 208 R2). За съжаление бившата европейска шампионка при дамите бе преследвана от куп проблеми. Заради теч на масло след суперспециалния етап в петък нейният автомобил трябваше да бъде теглен до сервизния парк в Отроковице в събота сутрин.
Дори и последвалото наказание не попречи на Стратиева да оглави класирането при дамите и да стартира предпоследната отсечка с над 20 секунди аванс. За съжаление там тя загуби половин минута, а впоследствие нямаше как да навакса, тъй като финалният етап бе спрян за състезателите след катастрофиралия Мартин Вичек (Hyundai i20 R5). Набила Тейпар (Peugeot 208 R2) спечели първото място при дамите, а Стратиева остана втора. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг от ERC е рали „Кипър” в края на септември.