Тестовите изпитания на ADAC показват тревожни резултати - дори относително сигурният френски представител на средния клас се деформира неузнаваемо при челен сблъсък със скорост от 80 км/ч.
Въпреки че в теста на EuroNCAP с 54 км/ч Laguna уверено печели пет звезди, а пасажерите остават почти без наранявания, при 80 км/ч (56% повече енергия от удара) потенциалът за безопасност на превозното средство се изчерпва тотално. Предпазният колан, неговото затягане и въздушната възглавница не предотвратяват грубия контакт между главата на водача и волана. Коленете му също са изложени на висок риск от нараняване от страна на арматурното табло. Тригодишното дете на задната седалка остава сравнително защитено, но бебето до него би понесло сериозни поражения. „Най-сигурно” в крайна сметка се оказва мястото на навигатора.
Тестът демонстрира ясно, че под определени условия дори отлично изпълнената автомобилна конструкция достига границите на безопасността, които иначе предлага. За тези, които са запознати с краштестовете, резултатът вероятно не е учудващ. Премълчана истина е, че новите модели се разработват по начин, който да удовлетвори изискванията на агенцията EuroNCAP. При по-високи скорости обаче нивото на безопасност рязко спада.
Анонимен
Както си прочел, френския представител на средния клас се деформира неузнаваемо при челен сблъсък със скорост от 80 км/ч.(56% повече енергия от удара) потенциалът за безопасност на превозното средство се изчерпва тотално.
аз
Много ми е любопитно как ще се представи Passat с 80km/h?
tedi
evala pravia na francuzite napravili sa edin perfekten avtomobil i na nqkoi kolkoto i da im se iska da ne e taka tova e istinata