Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Край на стъргането на лед, топлина и безопасност на пътя

20.11.2015 10:32
Туит
Край на стъргането на лед, топлина и безопасност на пътя

Opel предлага допълнителен отоплителен модул на цялата гама автомобили

Новият Opel Astra за пореден път доказва славата си на оазис на удобството – дори при минусовите външни температури в най-студения период на зимата, допълнителният отоплителен модул на компактния модел осигурява пълна видимост и приятна топлина в купето само с едно натискане на бутон – истинска благодат не само при сутрешното пътуване до работното място, но и изключително луксозен детайл след часовете прекарани в спорт или когато планирате да излезете на среща вечер. Благодарение на допълнителния отоплителен модул на Opel, стъргането на лед от стъклата, замръзналите ключалки на вратите и запотените прозорци окончателно остават в миналото.

"Нашият допълнителен отоплителен модул се предлага за по-голямата част от гамата от модели на Opel – директно от завода и като перфектно интегрирана система, а не като комплект, изискващ допълнителна инсталация на по-късен етап," отбелязва Петер Кристиан Кюсперт, вицепрезидент продажби и следпродажбено обслужване на Opel Group. "В допълнение към това, водачите с допълнителния отоплителен модул на Opel се радват на изключителна безопасност на пътя, тъй като винаги могат да разчитат на отлична, пълна видимост във всички посоки. Много от пътнотранспортните произшествия през зимните месеци възникват именно в началото на пътуването, когато стъклата на прозорците все още не са размразени изцяло." Има и още едно допълнително предимство по отношение на безопасността: благодарение на комфортната температура в купето, при потегляне на път водачите не са принудени да носят дебели връхни дрехи, които биха могли да ограничат движенията им в процеса на управление.

По-малки количества вредни емисии благодарение на топлия старт на двигателя

Допълнителният отоплителен модул на Opel се предлага за лекотоварните модели Vivaro и Movano на Opel, при всички варианти на моделите Corsa, Astra и GTC, Cascada, Meriva, Mokka и Insignia, както и при Zafira Tourer. Цените за системата започват от 2740 лева (препоръчана от производителя цена с включен ДДС за България). При това заводски инсталираното решение от Opel не е просто възможност за повишаване на комфорта. Системата щади двигателя и осигурява неговото по-екологично поведение при стартиране в сравнение с обикновения студен старт, при който двигателят се натоварва ненужно. При топлия старт, гарантиран от системата, моторното масло и катализаторът достигат работната си температура по-бързо, вследствие на което се намалява степента на износване, а количеството на отделените при потегляне вредни емисии значително се намалява.

Допълнителният отоплителен модул на Opel може да се активира предварително чрез дистанционно управление, както и да се програмира така, че да работи за определен период от време. Разбира се водачът може да запамети и желано време за потегляне. В този случай сензор за температурата регистрира външната и вътрешната температура в купето и изчислява автоматично времето за стартиране на системата и необходимото време за работата й. В зависимост от външната температура, 20 дo 30 минути като цяло са достатъчни за разтопяване на заскрежените челно и странични стъкла и за затопляне на купето до приятна температура. Допълнителният отоплителен модул на Opel е настроен стандартно за работен период от 30 минути, но той може да бъде удължен или съкратен с лекота.

Aвтоматично включване дори по време на движение

В зависимост от модела на автомобила, Opel използва водонагреватели, производство на реномираните фирми Eberspächer или Webasto. Tе работят с гориво от горивния резервоар на автомобила и използват електрозахранване от бордовата акумулаторна батерия независимо от това дали двигателят работи или не. Захранвана от акумулатора дозираща помпа доставя горивото от резервоара до горивната камера на отоплителния модул, където то се смесва с въздух, формирайки възпламенима горивно-кислородна смес. В същото време допълнително инсталираната водна помпа (циркулационна помпа) задвижва течността в охладителната система на двигателя. Tоплината, генерирана в горивната камера на отоплителния модул загрява охладителната течност в системата. Отделените в процеса изгорели газове се насочват през отделен изпускателен тракт със заглушител (това е причината, поради която използването на допълнителния отоплителен модул на Opel не е разрешено в закрити гаражи или бензиностанции). При достигане на определена температура на охладителната течност, циркулационна помпа с електрозадвижване поема грижата за по-нататъчното разпределение на топлината в купето с помощта на вентилатора на отоплението.

Допълнителният отоплителен модул  разполага с отоплителна мощност 5 кВт. Той може да бъде използван за "отопление при паркиране" при изключен двигател или като "допълнително отопление" при движещ се автомобил и спад на външната температура под 6º C. В такива случаи той изпълнява ролята на перфектно допълнение към изключително енергийно ефективните нови двигатели на Opel, които сами по себе си отделят много малки количества топлина и дава възможност за постигане на много комфортен климат във вътрешното пространство. При достигане на температура на охладителната течност от над 78ºC, допълнителният отоплителен модул се изключва автоматично.

И между другото, но не и на последно място – клиентите, които нямат възможност да се насладят на предимствата на фабрично инсталирания допълнителен отоплителен модул на Opel, могат да го поръчат като сертифицирана оригинална част за допълнително вграждане при модели като Astra, Meriva, Mokka, Insignia и Zafira Tourer в своя дилър на Opel.


Коментари
comments powered by Disqus