Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Краят на Saab е почти сигурен

19.12.2009 11:45 16
16
2571865850
Туит

И последната надежда за шведската компания пропадна – Spyker се оттегли от преговорите за покупката й от GM.

Шейсетгодишната и славна в много моменти история на Saab почти сигурно приключи в петък, когато пропадна и последната надежда за спасение на знаменития шведски автомобилостроител – преговорите за продажбата му от General Motors на холандската Spyker Cars.

От американския гигант отказаха да назоват точната причина за провала на преговорите. "И двете страни се съгласиха, че не можем да постигнем тази сделка", коментира само главният преговарящ от името на GM Джон Смит. Американските са собственици на шведската компания от 1989, но оттогава тя неизменно е на загуба. Преди няколко дни GM продаде част от активите й на китайската BAIC.

Отказът на Spyker поставя под сериозна заплаха 3400-те работни места в завода на Saab в Тролхотан, както и още десетина хиляди работници по цял свят, свързани пряко или косвено с марката. Това е и тежък удар по шведското правителство, което бе готово на всичко, за да спаси Saab, и предложи кредитни гаранции и други субсидии на евентуалния купувач.

Едногодишният срок за продажбата на Saab, който шефовете на GM определиха, почти изтича, а други кандидати засега няма.

Коментари

Кирил
забравих да напиша, че като са лепени, това не означава, че лесно ще се отлепят и не са здрави.

Кирил
Хамериканец, ауди спейсфрейм не е само занитен и заварен, а има и лепени части. Наистина алуминиевия ягуар е лепен, но те нямат инвестициите, които получават от ауди. Най ми хареса коментара за антената, ще го запомна. Истинаната е, че нито волво нито ягуар могат да се сравняват с немските лимузини и това най ясно го показват купувачите. Когато се предпочитат конкурентните марки, това означава, че нещо липсва. Сааб беше една от марките с големи традиции, но американците я съсипаха

Smurtnamishkite
Доработват се и в резултат на това Форд Фокус има по-добро пътно поведение от Волво C30 и S40. Наистина се цели продаването само на името. Но хората не са будали и резултата е, че най-успешните модели на Волво са тези, които са по-\"отдалечени\" от фордовите си еквиваленти /основно XC-тата/. Интересното е, че докато почти навсякъде тактиката на споделяне на частите проваля премиум марките, при Ауди сработва доста добре. Да, много хора се оплакват, че това или онова било от VW, но Аудитата се продават доста добре, дори и с кризата. Апропо, опасявам се че в бъдеще и по-зле ще стават нещата откъм \"споделяне на части\", защото ресурсите на повечето производители за собствени разработки се стопяват. А колкото до Сааб... много ми е симпатична тази марка и дано оцелее някак, но ми се струва, че шансовете за това са все по-малки.

hamerika
c30 , c40 v40, вземи и прочети какви шасита ползват? Дали се доработват? И как точно се доработват? Като си по голям специалист кажи

BAT_J към Hamerikaneca
Hamerikaneca очевидно е много навътре в нещата...В днещните времена на глобализация взаймстване на компоненти и агрегати е напълно естествено...Остава да кажещ сега че Астън Мартин използва и двигателите на мондео или пък Волво ползва щасито на фокус...това не е съвсем така и дори в случаите когато е вярно компонентите са доработени в съответствие с изискванията на дадената премиум марка...така че нещата не са толкова прости колкото си мислищ...

demayo
почти...

Hamerikaneca
Различните модели на волво ползват различни компоненти на форд. От шастата на мондео, предно окачване електроника и двигатели и се свършва с еднаквите бутони радиа и седалки. Логично е повечето хора почитатели на волвото да се разочароват от по новите автомобили. астин мартин освен навигационната система на волво притежаваше и предно окачване на форд. Ако искаш да конкурираш феррари и порше трябва да разчиташ, че човекът, който си го купува не знае тези факти. Роудстъра на ягуар ползва антена на някакъв форд, произвеждаща се от Хамерика от 80-та година. Отвътре също са ползвани различни части на форд, за щастие шасито е алуминиево, но не както на ауди заварено, а са го лепили (отново да намалят разходи). дори и немците като закупят някоя английска компания влагат техните технологии в тях. Пример са бентли, който си е един много по скъп wv файтон с много кожа и благороден външен вид. двигателят е същият но са му поставили две турбини, скорости окачване, шасита, абсолютно всичко. Ролс-ройс пък е подобрена седма серия. Но поне немците ползват компоненти от техните прениум автомобили, а не като форд да слагат във коли от виш клас части на мондео.

Сандо
Прав си Коко, моя грешка :) X-Type не слезе ли вече от производство или пак се бъркам?

Коко
Сандо, принципно Х-type все още използва базата на Мондео от 2000 г. - и то не само комбито, утешителното е, че скоро слиза от производство. Само че XF и XJ нямат много общо с парите, които Тата "налива" - и двата са разработени преди сделката с индийците, още под шапката на Форд, а XF дори се появи на пазара преди нея.

asd
Мразя ги тея американски свине опропастиха поредната легендарна европейска марка, но няма да се разминат без последствия ще им бъде върнато по пряк или косвен начин крахът на цялата им скапана икономика наближава.

Сандо
Колегата "хамериканец" даде добра насока за размисъл. Аз лично нямам впечатления от Volvo, обаче си спомням един срамен момент от историята на Jaguar, в който X-Type комбито се правеше на базата на Ford Mondeo, a Aston Martin и до ден днешен още вграждат в колите си навигационната система на Volvo и трябва да спомена, че това е най-лошата навигация в света, защото не може да се отмени никоя зададена дестинация!!! Добре че поне Jaguar се спаси. Може повечето да се подиграват, че е собственост на индийци, обаче Tata само наливат парите, докато в Англия ги усвояват и то как . . вижте новите XF и XJ :)

хамериканеца
Форд и Гм съсипаха повечето европейски марки. С цел да намалят разходите в прениум марките като волво, сааб, ягуар и астин мартин се ползват еднакви компоненти с не толкова престижни модели.От гледна точка на производството и разходите свързани с него, тази идея е по изгодно. очаква се Името което носят, било то ягуар, волво или сааб да е достатъчен фактор даден потребител да си го закупи. За ГМ като първият производител ползвал турбо в бензинови автомобили се даваха надежди да обедини технологиите си с един от първите Европейски марки ползващи турбо и така да се опълчат на германо-японския прогрес.

Сандо
Жалко за марката, защото правеха сносни коли. Ако питате мен, големите виновници са GM, защото се опитаха да превърнат Saab в нещо като луксозно подразделение на Opel/Vauxhall, вместо да запазят нейната идентичност. Беглите дизайнерски опити за интериор в стил "самолетен кокпит" не могат да помогнах, когато колата седи на вече остаряла платформа на Opel и има V6 мотор, харчещ колкото V8. GM превърнаха марката от символ на качество и рентабилност в производител на неоснователно скъпи Опели и затова излязоха на загуба! Жалко е наистина, а трагедията е по-голяма, когато видите дизайна на новите 9-5 и 9-4Х :(((

Алекс
если каждый б водку пил, коммунизм бы наступил. Откъде накъде да се съхранява? След като не работи и никой не иска да купува автомобилите й? И по-славни компании са изчезвали, други се появяват на тяхно място.

За какво?
Ще я национализират ще изплатят дълга и някой ще я купи отново. И новият началник ще я източва на ново? Да не са бодали шведите? Германците имаха неблагоразумието да платят с пари на данъклопладците загубите на опел и изведнъж GM реши, че след като в оопел има много пари се отказаха от продажда.

/h бг
Трябва да се национализира или държавата Швеция да закупи компанията-така ще я съхранят. Една държава може да финансира такава сделка. Аз мисля,че е възможно.

comments powered by Disqus