Окончателното решение се взима не в Сант Агата, а в Инголщат
Ръководството на Lamborghini неведнъж се е изказвало положително за серийно производство на кросоувъра Urus. Но окончателното решение се взима не в Сант Агата, а в Инголщат. Стефан Винкелман, президент на Automobili Lamborghini, каза наскоро, че както и преди, Urus пак очаква зелена светлина от компанията-майка Audi. Междувременно, ако се съди по добре информирани източници, топ мениджърите на „четирите пръстена” бавят обаче времето, понеже се съмняват в жизнеспособността на проекта. Не от техническа гледна точка, а от финансова.
Преди две години бе заявено, че Urus ще се появи на пазара през 2016 г. при цена от порядъка на 170 000 евро. През тази година вече се говори за други числа: 2017 г. и около 220 000 евро. Но се оказва, че проектът може и въобще да не бъде реализиран.
Под капака на кросоувъра трябва да бъде монтиран мотор от Audi V8 4,0 битурбо, развиващ 600-680 к.с. Обсъжда се и хибриден вариант.
Списание Autocar цитира думите на анонимен източник от Lamborghini: „Убедени сме, че Urus може значително да увеличи глобалните продажби, но финансовите условия трябва да бъдат надеждни. Сега можем да се сблъскаме със спад във връзка с различни фактори, в това число и проблемите в Близкия изток, въпреки че те не се отразяват на текущите продажби, които се развиват по-добре, отколкото през миналата година” . Разрастващата се война в този регион може да дестабилизира пазара, ключов за подобен род модел. А това означава, че загубите от появата на Urus на бял свят може да не бъдат изплатени. Любопитно е, че подобни опасения не смущават създателите на родствения модел (с обща платформа MLB Evo), подготвян за производство: Bentley – автомобил, който е съпоставим като цена и точно толкова нишов.