Бъдещият съперник Fiat 500X също първо ще се продава там, преди да влезе на други пазари
Nissan разкри нови снимки на своя нов кросоувър Kicks, който ще се продава от това лято първо на пазарите в Латинска Америка.
Вдъхновен от концепта Kicks, който дебютира на автомобилното изложение в Сао Пауло през 2014 г., новият модел ще се продава първо в Централна и Южна Америка, преди да влезе на повече от 80 други световни пазари. Nissan все още не е потвърдил дали автомобилът ще бъде произвеждан с дясно кормило.
Въпреки че все още няма подробни технически характеристики за Kicks, Nissan твърди, че моделът ще има водеща позиция в своя клас по отношение на пространството за пътниците, макар че неговата линия на покрива е по-скоро на SUV Coupe. Концептът, върху който се основава новият автомобил, е дълъг 4300 мм, широк 1800 мм и висок1600 мм; с подобни размери ще бъде и серийният Kicks, също като модела Fiat 500X.
В салона арматурното табло се отличава с централно разположен 7,0- инчов пълноцветен дисплей и информационно-развлекателна система с възможност за свръзка със смартфон. Четири външно монтирани камери позволяват на дисплея да покаже района около колата, разкриват различни препятстваия и помагат при паркиране и маневриране в тесни пространства.
Шефът на Nissan за Латинска Америка Жозе Валс заяви, че моделът е проектиран с латиноамерикански привкус заради бързо нарастващото търсене на компактните кросоувъри в региона. "С Nissan Kicks ще отидем отвъд очевидното с разпознаваемия дизайн и качествено изпълнение, нещо, което нашите клиенти заслужават ", посочи той.
Кено Като, корпоративен вицепрезидент по продуктовото планиране на Nissan, добавя: "Kicks ще предложи най-добрите в класа си дизайн, удобство и технологични иновации. Той ще демонстрира ангажимента на Nissan към проекта Nissan Intelligent Mobility. Kicks е автомобил, подходящ изключително за движение в града... "
Kicks ще се продава първо в Бразилия от август, преди да се появи на други латиноамерикански пазари през следващите месеци.
Проектът Kicks бе ръководен първоначално от глобалния дизайнерски център на Nissan в Япония, а по-късно се включиха и дизайнерските екипи на Nissan в Сан Диего Рио. Благодарение на това крайният кросоувър е силно повлиян от културата и модата на Латинска Америка. В производството на новия модел Nissan ще наеме 600 нови служители и ще въведе втора работна смяна в завода си в Резенде, близо до Рио, за да отговори на очакваните изисквания за производство. В съоръжението, което бе открито през 2014 г., са инвестирани близо 165 млн. евро.