Позициониран между Auris TS и RAV4, очаква се C-HR да продава над 100 000 единици годишно
С дизайн, отличаващ го както от останалите модели на Toyota, така и в собствения му сегмент, пионерът C-HR – или Coupé High-Rider – олицетворява решителността на Акио Тойода да поощрява дизайнерската свобода и инженерно новаторство, за постигане на грабващ погледа дизайн и несравнимо удоволствие от шофирането.
Toyota C-HR запазва в голяма степен чертите на концептуалните модели, които привлякоха всеобщото внимание на публиката на изложенията в Париж (2014 г.) и Франкфурт (2015 г.). Неговият подобен на купе силует е доказателство за решителността на дизайнерите да създадат нов стил, който се отличава от останалите модели на Toyota, и да даде нова насока на сред кросовърите от средния сегмент.
Чрез C-HR Toyota се насочва към ясен и обособен клиентски профил. Водени от емоциите, тези клиенти изпъкват със своята индивидуалност и са тези, които първи възприемат и опитват нововъведенията. Стилът и качеството са главните им мотивационни фактори за всяка една тяхна покупка, а автомобилите се явяват продължение на тяхната същност.
Вдъхновен от срещите си с тези клиенти, главният инженер на C-HR Хироюки Коба фокусира усилията си по време на целия развоен процес към задоволяване на техните очаквания, чрез поставяне на високи изисквания към дизайна и качеството на материалите.
Уникалният характер на Toyota C-HR демонстрира гъвкавостта, която новата световна платформа на Toyota TNGA (Toyota New Global Architecture) дава на конструкторите на автомобили в три ключови направления – дизайн, задвижване и динамика, позволяваща им да разгънат своите възможности в нарастващия кросовър сегмент.
Предпродажбената дейност ще започне от септември, а първите автомобили ще стигнат до своите собственици още преди края на годината. Позициониран между Auris TS и RAV4, очаква се C-HR да продава над 100 000 единици годишно.
Нова дизайнерска насока в сегмента на кросовърите
Дебютиращият Toyota C-HR със своя отличителен стил въвежда ново усещане за динамика и чувственост на пазара на кросовърите.
С размерите си от 4360 мм дължина, 1795 мм широчина, 1555 мм височина и с междуосие от 2640 мм, готовият автомобил запазва в максимална степен екстериора на концептуалния модел, показан за първи път на автомобилното изложение в Париж 2014 г., и който бе приет изключително добре от потенциалните клиенти.
Подобният на купе силует на C-HR допълнително се подсилва от вградените между задната колона и тавана дръжки на задните врати, както и подчертаващото спортната му натура продължение на елегантния покрив в голям, силно аеродинамичен спойлер.
В задната част, силно скосената линия на купето завършва с повдигаща се нагоре задна врата, откриваща достъпа до багажника. Това контрастира рязко с издигнатите и широки дъги на калниците, като придава на автомобила уверена и стабилна позиция на пътя.
Забележителния завършек на скосения силует са емблематичните задни светлини във формата на бумеранг, които придават на C-HR неповторима отличителна запазена черта.
Изискан интериорен дизайн и висококачствени материали
Част от изцяло различна дизайнерска посока за Toyota, интериорът представлява нова дизайнерска концепция, комбинираща високотехнологична функционалност с чувствен и модерен стил. Той комбинира ориентиран към водача кокпит с просторно и широко пространство в купето.
Уютното и приветливо чувство на простор се създава от безупречната линия на инструменталния панел, продължаваща и в линията на предните врати със стилни орнаменти и панел в черен пиано лак.
Ориентираният към водача кокпит комбинира новаторски детайли и интуитивни високи технологии. Целият инструментариум – бутони, превключватели, 8" мултимедийна система със сензорен дисплей и обновена мултимедия с подобрени възможности за свързване – е леко ориентиран към позицията на водача. В комбинация с асиметричния дизайн на централната конзола, всичко това предоставя удобен достъп на водача до всички контролни уреди, като в същото време позволява и на пътника да оперира с тях.
За да подсилят връзката между интериорен и екстериорен дизайн, много бутони споделят еднаква форма, отразявайки диамантения мотив от външните форми на автомобила. Същите форми на диамант могат да бъдат открити и по вътрешната част на вратите, по тапицерията на тавана, предните високоговорители на JBL аудиосистемата и дори по аналоговите прибори в инструменталното табло.
Този забележителен интериорен дизайн ще се предлага в 3 цветови комбинации – тъмносиво, черно-синьо и черно-кафяво.
Оборудван и за най-взискателните клиенти
Toyota C-HR е снабден с широк спектър от оборудване, според нуждите на клиентите.
Toyota Safety Sense е серийно наличен при всички нива на оборудване, като част от програмата за безопасност на Toyota. Тя включва познатите вече Pre-Collision система (с разпознаване и на пешеходци), адаптивен Cruise Control, асистент за напускане лентата на движение, автоматично превключване между къси и дълги светлини, както и разпознаване на пътните знаци (последното не е налично при най-ниското ниво на оборудване).
При най-високото ниво клиентите ще имат на разположение още отопляеми седалки, безключов достъп и стартиране на автомобила, затъмнение стъкла, интериорен салон в комбинация от кожа и текстил, революционната система за паркиране на Toyota S-IPA (Simple Intelligent Park Assist), 18-инчови алуминиеви джанти, JBL аудиосистема, навигационна система, LED фарове и др.
Звук като в концертна зала
Специално проектирана за C-HR, аудиосистемата от висок клас JBL включва 8-канален, 576-ватов стерео усилвател и 9 високоговорителя, включително 2 ново-патентовани акустични JBL вълнови водачи (известни още като високочестотни пищялки).
Тъй като различните елементи на интериора като прозорците, тапицериите, седалките, както и самата структурна твърдост на материала, в който се вграждат говорителите, могат да окажат значителен ефект върху качеството на звука, инженерите на JBL и Toyota са започнали своето сътрудничество по още от самото начало на развитие на модела.
Качеството, което е залегнало във философията и на двете компании, е довело до тази безкомпромисна, разработена специално за модела C-HR, високочаствена аудиосистема.
Най-модерно задвижване
Toyota C-HR е разполага с двигатели, които са предназначени да доставят удоволствието и радостта от шофиране, което неговите клиенти очакват. Най-добре това демонстрира уникалното за сегмента пълнохибридно задвижване, характеристиките на което гарантират непрекъснато удоволствие от шофирането.
Снабден с последното поколение хибридно задвижване от Toyota, C-HR отделя вредни емисии CO2 от едва 85 г/км – недостижим резултат в сегмента – и изключително нисък разход от 3,7 л/100 км.
С мощност от 90 кВ/122 к.с, този нов хибриден агрегат е не само по-ефективен и по-лек от предходното поколение, но същевременно предлага и по-динамично шофиране. Въведените промени са допринесли за постигане на термична ефективност от 40% – най-добър резултат в света за бензинови двигатели.
C-HR се предлага също така и с новия 1,2-литров турбо бензинов двигател, познат от последното поколение Auris. С мощност от 85 кВ/116 к.с. и въртящ момент от 185 Нм, този двигател отделя CO2 от само 128 г/км, като комбинираният разход е 5,7 л/100 км. За него са налични 6-степенна механична и автоматична безстепенна (CVT) трансмисии. Оборудваните със CVT версии се предлагат както само предно, така и задвижване на всички колела (AWD).