Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Кубица: Няма да връщам газта

06.02.2014 10:58
Туит

Бившият пилот от Формула 1 заяви категорично, че няма да променя подхода си към рали спорта въпреки честите катастрофи. Кубица завърши дванайсети в отварящия етап на рали "Швеция".

Полякът, който в началото на годината спечели първия кръг от Европейския рали шампионат в Австрия, дебютира на изцяло снежно рали тази седмица в Швеция. Въпреки липсата на опит и въпреки че катастрофира в последните си две участия с WRC автомобил, Кубица е абсолютно уверен в това, че няма причини да връща газта.

"Единственият начин да се научиш е, ако караш бързо! Когато си бавен, много от нещата просто не се случват и няма как да вървиш напред", коментира победителят от Гран при на Канада 2008.

"Целта ми е един ден да се боря за победата, трябва сам да открия това, което ми е необходимо, за да го направя. Това е цената, която плащам. Опитът и темпото при мен не вървят ръка за ръка. Може да си караш спокойно, да се движиш с две секунди и половина по-бавно от лидерите на километър и да завършиш, но с такова темпо няма какво да научиш."

"Тези автомобили са направени да се карат брутално на макадам, трябва да натискаш здраво. Когато караш бавно, гумите не работят, губиш сцепление и оттам идват критичните моменти. Не е толкова лесно, колкото хората си мислят. И бавното каране крие своите рискове."

Опитът на Кубица във Формула 1 не е задължително полезен за рали спорта, обяснява още 29-годишният поляк.

"Формула 1 е съвсем различна. Уменията, които съм придобил там, не ми пречат, но определено не ми помагат през цялото време. Във Формула 1 използваш цялото сцепление, с което разполагаш. Използваш и цялото трасе, всичко трябва да е перфектно. В рали спорта винаги трябва да си наясно, че сцеплението се променя, трудно е също да си представиш как изглежда всеки следващ завой. Определено не е същото."

Роберт Кубица (Ford Fiesta RS WRC) започна участието си на рали "Швеция" едва с дванайсети резултат, но това определено не е изненада, тъй като полякът няма никакъв опит в класическите снежни надпревари и твърде ограничен с тесните гуми с шипове. Андреас Микелсен (VW Polo R WRC) бе най-бърз в отварящата отсечка в сряда вечер, а световният шампион Себастиен Ожие (VW Polo R WRC) завърши на осем десети зад него.  

Коментари
comments powered by Disqus