Полякът ще тества за първи път през сезона системата за регенериране на кинетичната енергия на свободните тренировки за Гран при на Китай в петък.
Ник Хайдфелд, който е значително по-лек от своя съотборник, разчиташе на KERS в Австралия и Малайзия, като на „Сепанг“ завърши на подиума. Заради по-високото лично тегло обаче Кубица нямаше как да се възползва от 80-те конски сили на системата, тъй като допълнителните килограми на KERS биха се отразили негативно върху баланса на автомобила.
С оглед на дългите прави в Китай обаче екипът на BMW е взел решение да оборудва болида на поляка с иновационната за Формула 1 система.
„Ще тестваме и ще видим“, коментира Кубица на „Шанхай“ в четвъртък. „Ние сме категорични, че особено в Малайзия, но и в Австралия, (KERS) беше от полза. При мен обаче има проблем с баланса. Да видим какво ще се получи тук, много зависи какво сцепление ще ни даде пистата в Китай.“
Междувременно от Ferrari обявиха, че двамата пилоти на отбора няма да използват KERS на пистата в Шанхай.
AMG
[b]Палячото [/b]ще тества за първи път през сезона системата за регенериране на кинетичната енергия на свободните тренировки за Гран при на Китай в петък. >:-)