Ferrari има далеч по-голям шанс отново да се превърне в шампионски тим, ако Фернандо Алонсо се присъедини към отбора. Това пише Дейвид Култард в традиционната си рубрика за Daily Telegraph.
Три кръга след началото на сезона Скудерията е с нулев точков актив, което не се е случвало от 1981 г. насам. Според Култард това се дължи както на слабото представяне от страна на пилотите, така и вследствие неубедителното ръководството на отбора.
„Не познавам добре Фелипе Маса, така че няма как да коментирам неговото представяне, но съм бил съотборник с Райконен и мога категорична да кажа, че никога не е демонстрирал способности по отношение развитието на автомобила. Да, притежава отлична скорост, но си мисля, че ако Фернандо Алонсо отиде във Ferrari, представянето на отбора ще се подобри драстично.“
Публична тайна е, че бившият световен шампион има клауза в договора си с Renault, която му позволява да напусне френския тим при незадоволителни резултати. Публична тайна е и че Ferrari има интерес към Алонсо. Според Култард обаче пилотската линия не е единственият проблем за Ferrari.
„Тим-шефът Стефано Доменикали е млад, отзивчив и много приятен човек. Във Формула 1 обаче тези качества не са особено важни“, обяснява бившият пилот. „Неговият колега в McLaren – Мартин Уитмарш, има подобни проблеми. Дали разполагат с достатъчно твърда ръка, за да бъдат отборни лидери? Със сигурност нямаше как да видите Кими в бокса със сладолед в ръка и кока кола, както се случи в Малайзия, въпреки че технически състезанието не бе приключило, ако Жан Тод все още ръководеше Ferrari.“
габровец
И какво трябва да прави Кими? Основен ремонт на двигателя ли при положение,че изброените качества не са важни според Култард?Може би някой ще е по-доволен да накаже Кими да прави лицеви опори в бокса до края на надпреварата.Самият Култард също не е развил като състезател автомобилите които е карал,а и това е въпрос,който засяга преди всичко инжинерите и механиците,а не пилота.Добрата атмосфера е също важна в един отбор, и Жан Тод никога не е бил с твърда ръка преди.