Новият модел се явява наследник на добре познатата Jetta
Концептът New Midsize Coupe (NMC), анонсиран преди дни, най-накрая бе показан официално. Самите немци не определят пекинския нов модел като купеобразна Jetta, но вече е ясно, че става дума за предвестник на бъдещ сериен модел, условно наречен Jetta СС (както и прототипът Skoda Vision C може да се превърне в Octavia СС). Появата му се очаква през 2016 г.
Къде ще бъде позициониран обаче в моделната гама най-добре ще помогнат размерите му. Неговата дължина е 4597 мм (или с 47 по-къс от Jetta), височината - 1422 (с 60 по-нисък). Затова пък широчината е 1838, което е 60 мм повече, отколкото Jetta. Освен това, концептът е с 18 мм по-широк от Passat.
Именно заради широчината на каросерията в името на концепта се появи думата Midsize - средноразмерен. Което от своя страна означава, че попада в пазарен сегмент С. За сравнение, седанът Mercedes CLA е дълъг 4630 мм, а широчината му е 1777 мм.
Демонстрационният модел NMC с четири врати в известна степен може да се счита за наследник на добре познатата Jetta. Той ще бъде построен на платформата MQB, като днешният Golf. Тази гъвкава платформа позволява големи вариации на дължина и широчина, както и възможност за създаване на купеобразен седан, подчертават немците.
Автомобилът ще бъде завижван от мотор 2.0 TSI (220 к.с.), куплиран със седемстепенна роботизирана трансмисия. От нула до сто NMC ускорява за 6,5 сек. Максималната му скорост е равна на 244 км/ч, а средният разход на гориво - 6,4 л/100 км.
Икономичността не се дължи единствено на двигателя, но и на намалената маса (концептът е по-лек от Jetta), плюс това можем да добавим и добрата аеродинамика (коефициентът на съпротивление е 0,299).