Рецептата трябва да е подобна на предишния модел или купето от 1973 3,0 CSL
Член на форума на Bimmer Post, позовавайки се на вътрешни данни, уверява, че през юли 2022 г. BMW ще започне да произвежда лимитираното издание M4 CSL. И тази информация е обнадеждаваща, като се има предвид, че абревиатурата (Coupe Sport Leichtbau, т.е. леко спортно купе) е използвана за последен път в серийни баварски спортни автомобили през 2004 г. с модела M3 CSL (концептът 3,0 CSL Hommage от 2015 г. не се брои).
За най-модерния M4 досега може да се счита изпълнението BMW M4 Competition M Performance Parts с пакет от части от въглеродни влакна от каталога M Performance, ковани джанти и лека титаниева изпускателна система
M3 CSL с две врати, базиран на E46 E46 с монтиран шестцилиндров 3,2, има увеличена мощност (360 к.с., +17 к.с. до конвенционалните M3 и 370 Нм, +5 Нм), докато 110 кг по-лек от него. Автомобилът също така разчита на по-твърдо окачване и прецизно управление.
Говори се за възраждането на индекса BMW M още през 2017 г., но това не се случи в последното поколение на M4. През 2020 г. самата Серия 4 премина във второто поколение. Версията M веднага се появи в обичайната модификация и вариация Competition с монтиран шестцилиндров битуртурбо 3,0 (480 к.с., 550 Нм и 510 к.с., 650 Нм). Ще бъдат надграждани върху тях, очертавайки параметрите на версията, чийто тираж едва ли ще надхвърли 100 броя .
При първото поколение на купето M4 версията CSL не съществуваше, но имаше лимитирана серия CS с намалена маса и увеличена мощност на двигателя 3.0 (460 к.с., +10 к.с. към тогавашната версия Competition, 600 Нм, +50 Нм.
Рецептата трябва да е подобна на предишната M3 CSL или предшественика на гамата - купето от 1973 3,0 CSL - повече леки панели на каросерията, по-малко звукоизолация, по-твърдо окачване, повече мощност. Вероятно ще се появят нови аеродинамични компоненти. Фактически възобновеният CSL ще смени най-екстремния M4 GTS от миналото поколение. За наследника се предвижда е увеличаване на мощността с 10 к.с. в сравнение с M4 Competition (до 520) и намаляване на теглото с 25-50 кг (до 1650-1675 кг без шофьора ). Разпределението зависи също от това коя скоростна кутия и задвижване ще вземат за основа инженерите в този случай.