Тази година Chevrolet празнува 50-годишнината на модела Camaro
В портала camaro6.com се появи служебен документ на компанията Chevrolet, описващ всички нива на оборудване на фамилията Camaro. Според него двигателят на версията ZL1 генерира 659 к.с. и 881 Нм. Това е значително по-високо в сравнение с обявените през март предварителни технически характеристики и напълно съвпада с изходните параметри на същия двигател на по-голямото купе Corvette Z06.
Моделът с две врати Chevrolet Camaro ZL1 е задвижван от турбо двигател V8 6,2 LT4. Изборът е между десетстепенна автоматична или шестстепенна механична предавателна кутия със закрита или отворена каросерия.
Тази година Chevrolet празнува 50-годишнината на модела Camaro (първото поколение дилърите получиха на 29 септември 1966). В чест на юбилея е създадена лимитирана серия SS 50th Anniversary Edition с осемцилиндров агрегат с мощност 461конски сили.
Оказва се, че по-скъпият Corvette в името на статута си на топ модел ще разчита само на настройките на трансмисията и на собственото си тегло. А що се отнася до динамиката, той ще стане опасно близък до своя събрат Camaro ZL1. И това е съвсем естествено, Camaro ще бъде дори по-евтин. Този автомобил не е за продажба и, съответно, все още не е обявена цената.Предварително го оценяват за около 60 000долара, което е с 19 000 по-малко, отколкото искат от американците за Corvette Z06.
Версията 50th Anniversary предлага: оригинални 20-инчови джанти, оцветяване Nightfall Grey с тъмно червени ивици, оранжеви спирачни апарати, сплитер в цвета на купето, радиаторна решетка с хромирани вложки, емблеми Fifty, доработен салон (променени седалки, волан и т.н.) мултимедийна система с осеминчов екран MyLink.
Надяваме се, че Camaro ще реши проблемите с прегряването на двигателя при мощния Corvette (те ще бъдат отстранени в автомобила за моделната 2017 година). И така, при конструкторите се появи вътрешен корпоративен противник на по-големия спортен модел с две врати. Все пак разработването на Camaro още не е приключило. Ние сме в очакване на представянето на пистовия вариант Z/28. Интересно е, че в цялата история на Camaro индексът е записван по различни начини: първо - Z/28, във второто поколение - Z-28, в третото и четвъртото - Z28, и от 2013 (петото поколение) - Z/28.