Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Купето Thunderbolt на Фискер никога няма да види бял свят

09.04.2015 17:38
Туит

Британците обвиниха датчанина в това, че е използвал популярността на Aston за търговските му цели

Компанията Aston Martin заведе дело срещу собственика и дизайнера Хенрик Фискер за нарушаване правата на интелектуалната собственост във връзка с проекта на спортното купе Thunderbolt, базирано на модела Vanquish. Британците обвиниха датчанина в това, че е използвал популярността на Aston за търговските му цели и създаване на неразрешено копиране на купето му. Истина е, че Фискер искаше да произведе модела Thunderbolt в много ограничен тираж, който е по поръчка на добре познатото американско дизайнерско студио Galpin Auto Sports.

Купето Thunderbolt се отлича с голямата си предница, оригиналните колони  и остъкляването, оптиката и интериора. Технически автомобилът не се отличава от прототипа с изключение пониженото окачване.
Интересното е, че друг подобен съвместен проект - Galpin Fisker Mustang Rocket – мина без последици за смелия дизайнер. Компанията GAS наскоро обяви старта на производството на този прекроен Mustang.

Като се има предвид, че в началото на 2000 г. Фискер беше шеф дизайнер на Aston Martin, бившите му колеги предпочетоха да не правят скандал от случилото си. Двете страни решиха проблема по взаимно съгласие: Фискер обеща, че Thunderbolt няма да бъде произвеждан, а Aston Martin - оттегли своя иск.

Може само да се гадае какво подтикна Хенрик към този рискован опит без одобрение от страна на Aston Martin. Дизайнерът е известен със създаването на модели като Aston Martin DB9 и V8 Vantage, Fisker Karma и BMW Z8. Най-големият му бизнес проект бе компанията Fisker Automotive, която се провали (сега фирмата е собственост на китайци и вече се нарича ELUX). Сега датчанинът разполага със собствено, малко известно дизайнерско бюро.

Коментари
comments powered by Disqus