Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lamborghini Aventador LP 700-4: Монококът

11.02.2011 16:19
Туит

Lamborghini продължава да ни поднася информация за новия Aventador LP 700-4, който ще замени Murcielago, стъпка по стъпка. След като представи силовия тракт, а впоследствие и пушрод окачването, екипът от Сант'Агата Болонезе отдава заслуженото на монокока.

Монококът на спортния автомобил е направен от подсилена с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), в резултат на което той тежи само 147,5 кг. Но ползата от това далеч не е само ниското тегло, а и отличната устойчивост на усукване, която е от ключово значение при всеки спортен автомобил (35 000 Нм на градус). Същевременно подобна структура гарантира и високи нива на сигурност за водача и неговия спътник.

Към самия монокок, който е съвместна разработка на Lamborghini с Boeing и Вашингтонския университет, са фиксирани двете алуминиеви подрами, които отговарят за връзката му с окачването, двигателя и трансмисията. Използването на максимално леки материали и в тази област прави възможно самоносещата конструкция на модела (каросерията без вратите и капаците) да не надхвърля 230 кг.

При изготвянето на монокока в Сант'Агата са използвали три принципно различни метода за обработка на карбона – RTM, при които карбоновите платна се поставят върху калъпа, заливат със съответното количество смола и впоследствие - изпичат, Prepreg, при който платната се инжектират предварително с трайно втвърдяваща се смола, съхраняват се на хладно и впоследствие се оформят и пекат в аутоклав и Braiding – аналогичен на RTM метода, но тук ключово е преплитането на нишките (използва се при колоните и праговете). На практика монококът първоначално е съставен от отделни елементи, като в това число и такива от епоксидна пяна и алуминий, но след изпичането се получава цялостна конструкция.

Самият процес е изключително сложен, което е и причината Lamborghini еднолично да се заеме с производството на монокока на всеки един от бъдещите автомобили. Много високи са и стандартите за качество, доказателство за което е, че максималното отклонение при тази структура е 0,1 милиметър.

Повече за останалите технологии на Aventador LP 700-4 може да прочетете тук, за новия 6,5-литров V12 – тук, а последните шпионски фотографии се намират тук.

Коментари
comments powered by Disqus