Вече са разпродаден всички кабриолети и купета от лимитираната серия
Автомобилното изложение в Женева със суперзвезда. Lamborghini конструира в чест на 100-годишнината от рождението на Феручо Ламборгини (роден на 28.04.1916) суперавтомобила Lamborghini Centenario в лимитирана серия от 40 екземпляра.
Lamborghini Centenario вече е разпродаден
Наред с добрата новина, има и лоша новина: Мощният 770 к.с. Lamborghini Centenario вече е разпродаден, всичките 20 кабриолета и всички купета, всяко от които е на цена от 1,75 милиона евро. Те ще бъдат доставени до края на 2017.
Но ние не сме социално завистливи и се радваме, че 40-те късметлии, собственици на Lambo ще се радват, че зад гърба им тупти V12, който вдига 300 км само за 23,5 секунди. А когато е необходимо, спирачките принуждават Lambo отново да спре след 290 метра. Всички технически спецификации ще намерите в нашата таблица.
Преглед на Lamborghini Centenario
И когато щракнеш колана на тесните черупкови седалки в карбоновата пещера на Centenario, ти си казваш: "Хей, тук има нова инфотейнмънт система, включително Apple Car Play", ликува фенът на Lamborghini. Инфотейнмънт? Гледайки в огромния оборотомер, чиято скала стига до 10 000 об / мин, ти вече знаеш какво всъщност е информационно-развлекателното на тези 770 конски сили.
Мечтаейки, си играеш с лостчетата на предавките, направени от карбон и си представяш, как форсираш атмосферния V12 до ограничението на оборотите от 8600. Вътре няма много място, но при пътуването G-силите трябва да гарантират, че ти няма да се спаружиш в Centenario. Както обикновено, червена капачка покрива старт бутона, само за да можеш малко да се приспособиш към това, което ще се случи след старта. Поне нищо, което в незначителна степен би било социално приемливо.
Разполагате с управление на четирите колела, което в зависимост от скоростта и ъгъла на завиване, скъсява виртуално колесната база до 25 см (добре за маневри в тесни пространства) и удължава с 50 см (добре е за стабилността при по-висока скорост), ето това е инфотейнмънт, за която иде реч.
Открита каросерия с къси надвеси
Представеното в Женева Lamborghini Centenario, със задвижване на четирите колела, с управляващ заден мост е с изработена изцяло от карбон каросерия, като клиентът може индивидуално да реши дали желае карбонът в неговия супер спортен автомобил да се вижда или желае специфично лакиране.
Каквото и да решите, супер спортният автомобил има отлична панорама: Каросерията е открита, пропускаща светлина и проветрива, съчетава дизайн с екстремна аеродинамика. Широките въздухозаборници на предния капак напомнят на спортните автомобили от 70-те години. "Покривът, със своята аеродинамична форма, е заимствал някои елементи от авиацията, които допълнително се подчертават от шестоъгълния капак на двигателя от карбон и стъкло, според Lamborghini. На кърмата доминират интегрираният заден дифузор, както и Y-образните задни светлини.
Телеметрични данни чрез инфотейнмънт системата
Интериорът на Lamborghini разтупква още по-силно сърцата на феновете на спортни коли. Спортни карбонови седалки приветстват водача и пътника с добре дошли, оформлението на интериора включва нови украсителни шевове по цялата дължина на арматурното табло, волана, сенниците, страничните прагове и новите интериорни панели на вратите, изработени от карбонови влакна и Alcantara. Функционалност и мрежа са ключовите характеристики на Centenario, включително навигационна система с 10,1-инчов сензорен екран, Apple Carplay и достъп до интернет. Наред с това, телеметричните данни също могат да бъдат експонирани на инфотейнмънт системата. Базата данни съхранява информация за скоростта, времето, напречното ускорение и страничните сили, които могат да бъдат сравнени между различни отсечки и различни шофьори. Посредством две опционални вътрешни камери водачът може да записва пътуванията си.
Lamborghini не планира хибридна спортна кола
"Centenario олицетворява нашата дефиниция за хипер автомобил", заяви преди изложението шефът на развойната дейност на Lamborghini - Маурицио Реджани пред auto motor und sport.
Хибриден спортен автомобил в стил ала Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder или McLaren P1, Lamborghini няма да предложи в близко бъдеще, въпреки че Asterión вече демонстрира нови технологии. Основната причина е изключително тежкият акумулаторен пакет, който е в ущърб на динамиката на пътя.
Lamborghini се котира изключително добре с потентните специални модели. На автомобилното изложение в Женева през 2013 вече беше показана лимитираната серия от 3 бройки на супер спортния Venenо на базата на Aventador. Мощният 751 к.с. Veneno струва 3,3 милиона евро, а по-късно беше пуснат и роудстър в лимитирана серия от 9 копия, пак на същата цена.
Технически данни на Lamborghini Centenaro
Двигател V12
Обем 6,5 л
Мощност: 770 к.с. (566 kW)
Задвижване постоянно на всички колела
0 - 100 км/ч 2,8 сек
0 - 300 км/ч 23,5 сек
V-max + 350 км/ч
тегло 1520 кг
тегло/мощност 1,97 кг/к.с.
спирачен път 100 - 0 км/ч 30 м
спирачен път 300 - 0 км/ч 290 м
дължина 4,924 м
височина 1,143 м
колела (v/h) 20 / 21 цола
каросерия Coupé 20 екземпляра
каросерия Cabrio 20 екземпляра
цена 1,75 милиона евро (включ. данъци)