Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lamborghini L539: 700 коня и 690 Нм

15.11.2010 16:52
Туит

Lamborghini публикува техническите характеристики на новия V12, който ще работи под капака на наследника на Murcielago. Максималната му мощност ще достига 700 к.с.

Развойният отдел на Lamborghni е получил два основни критерия в заданието за новия мотор, който носи кодовото название L539 – V12 архитектура и ъгъл между цилиндрите от 60 градуса. В крайна сметка тези два фактора са накарали екипа да заложи на същия работен обем като този на „стария“ двигател, а именно 6,5 литра. В случая обаче максималната мощност достига 700 к.с. по DIN при 8250 об./мин, а пиковият въртящ момент от 690 Нм е наличен при 5500 об./мин.

Диаметърът на буталото е увеличен от 88 на 95 мм, но същевременно ходът е ограничен от 89 на 76,4 мм. Компресията е в съотношение 11,8 срещу 11:1 за предходния двигател. Сериозни промени има и в теглото на целия мотор, като диетата достига почти 10% - 253 срещу 235 кг. Височината на сухия картер пък е само 120 мм (със 75 по-малко, като двигателят е позициониран с 60 мм по-ниско), а „това дава огромно отражение върху центъра на тежестта“, обяснява Маурицио Реджани, главният инженер на Lamborghini.

Мерките, взети за ограничаване на вредните емисии, включват разделяне на водния кръг за по-бързо достигане на оптимален работен режим и осем спомагателни помпи които функционират успоредно с основната маслена помпа под високо налягане и оптимизират ефективността на системата с 50%.

Екипът на Lamborghnini не може да се похвали с директно впръскване или поне засега. „Обмисляхме го“, обяснява Реджани. „Появяват се обаче проблеми с обратното налягане (при изпускателната система) и няма как да се справим с тях при съответната максимална мощност. Многоточковата инжекция е просто решение, което премахва нуждата от допълнително устройство за премахване на частиците. При всеки случай обаче директното впръскване е опция, която още разгледаме отново в бъдеще.“

Друго интересно решение от страна на екипа на Lamborghini, отговорен за силовия тракт, е че новият модел няма да се предлага с повсеместно използваната напоследък при спортните автомобили скоростна кутия с два съединителя, а с автоматизирана механична. „Това е най-емоционалата система, която можем да използваме“, обяснява изпълнителният директор на Lamborghni Щефан Винкелман причината за това.

Седемстепенната трансмисия е съвместна разработка с Graziano, като тежи само 70 кг. и е оборудвана с 235-милиметров двудисков съединител. В допълнение времето за смяна на предавките е намалено до 50 хилядни, което е с 40% по-бързо от настоящата e-gear система на Gallardo.

Трансмисията ще има три режима на работа – Strada е напълно автоматизиран, Sport акцентира върху динамичната смяна на предавките, а Corsa е най-екстремният вариант и включва активиране на лаунч контрола. Предният диференциал е електронно контролиран, централният е Haldex4, а задният е монтиран директно в корпуса на двигателя. Новият модел няма да се предлага с класическа механична кутия.

Коментари
comments powered by Disqus