Италианската компания се бори с Covid-19, като отчете вторите най-добри продажби през 2020 г.
Lamborghini ще представи два нови модела, задвижвани от своя V12 двигател тази година, тъй като се стреми да продължи растежа си, след като отчете втората си най-добра година на годишни продажби през 2020 г.
Въпреки пандемията от коронавирус, причиняваща смущения както в нейната производствена, така и в търговската мрежа, компанията от Сант’Агата Болонезе продаде 7430 автомобила по целия свят миналата година. Въпреки че е спад от 8205 продажби през 2019 г., тя все представлява вторите най-високи продажби в историята на Lamborghini.
Lamborghini е на път да увеличи продажбите си отново през 2021 г. Тази година ще започне доставките на Huracan Super Trofeo Omologato и потвърди, че автомобилът ще бъде последван от „още два нови модела , базирани на емблематичния V12“.
Въпреки че не са публикувани официални подробности за двата автомобила с V12, новият шеф на Lamborghini Стефан Вилкелман казаr, че един от моделите ще включва електрифицираната суперкондензаторна система, представена на хиперавтомобила Sian FKP 37. Но вероятноще бъде друг специален вариант.
Силната 2020 на Lamborghini му помогна да постигне най-високата си годишна рентабилност и регистрира оборот от 1,61 млрд. евро (1,38 млрд. британски лири). Това е и второто най-добро постижение в историята на компанията и е с 11% по-малко от рекорда 2019.
Успехът на компанията дойде, въпреки че се наложи да спре производството за 70 дни поради пандемията Covid-19 и затварянето на дилърски центрове в различни страни поради национални блокировки. Винкелман каза, че „невероятните резултати“ показват, че „ние сме много устойчиви на криза“.
САЩ остават най-големият пазар на Lamborghini, като там са продадени 2224 автомобила. Това изпревари Германия (607), Китай, Хонконг и Макао (604) и Япония (600). Lamborghini очаква Китай да се превърне във втория по големина пазар тази година.
Марката продаде 517 автомобила във Великобритания, което я прави петия по големина пазар на фирмата.
Добавянето на Urus през 2017 г. като трета моделна гама с V12 Aventador и V8 Huracan е ключово за растежа на Lamborghini, като всъдеходът сега представлява около половината от продажбите му.
Lamborghini очаква да се възстанови от въздействието на коронавирусната пандемия тази година, като доставките през първите два месеца на годината изпреварват същия, предпандемичен период през 2019 г., а компанията вече е осигурила поръчки за девет месеца за производство напред.