За пазарния си дебют през септември моделът стъпва с 5 двигателя
От доста време Lancia Ypsilon винаги е била уникално издание. Специално за салона във Франкфурт италианският малък автомобил беше основно реновиран и стъпва като 5-о поколение.
Габаритите на модела с четири врати си остават непроменени: 3,84 м дължина, широчина 1,68 м, а колесната база е 2,39 м. Но що се отнася до дизайна, италианците са инвестирали много усилия. Новата радиаторна решетка вече има структура на пчелна пита, чийто горен профил е приел цвета на купето, докато долният профил е хромиран. Бронята също е подчертана с хромирани вложки. Цялата броня отзад е боядисана в цвета на автомобила, което обогатява цветовата палитра на екстериора. Модернизираният модел ще се предлага с два нови екстериорни цвята: Ivory-Chic и Blu di Blu.
Lancia Ypsilon с модернизиран интериор
Интериорът също е променен с нови цветове и тапицерии. Арматурното табло, скоростният лост, жабката, централната конзола и седалките са с нов дизайн. Системата UConnect принадлежеше към по-висококласното оборудване, а сега е включена в стандартната спецификация.
За пазарния дебют през септември Lancia Ypsilon стъпва с 5 двигателя. Базовият мотор е 1,2-литров четирицилиндров бензинов с 69 к.с. Алтернативно се предлага и 0,9-литров двуцилиндров турбо бензинов двигател с 85 к.с. и полуавтоматични скоростни кутии. Единственият дизелов мотор е 1,3-литров четирицилиндров с 95 к.с. Гамата от двигатели се допълва от две двугоривни версии. Мощният 69 к.с. 1,2 LPG/бензинов двигател и 80 к.с. двуцилиндров 0,9 TwinAir Turbo метан /бензинов агрегат.
Новата Lancia Ypsilon ще се предлага с три нива на оборудване Silver, Gold и Platinum. Цените все още не са обявени.
Запознатите си спомнят, че марката Lancia е основана през 1906 г. в Италия. Нейни основатели са Виченцо Ланча и Клаудио Форджолин. Първият съвместен автомобил на Fiat и Lancia е моделът Beta. Автомобилът бе представен през 1972 г. и е оборудван с напречно разположен двигател, който е с два разпределителни вала.
През 1979 г. компанията лансира Lancia Delta. Автомобилът спечели първото място в класирането на конструкторите на WRC шест последователни години. В периода от 1987 до1992 по рали трасетата нито един автомобил не беше в състояние да се наложи над Lancia. Моделът попадна в 100-те най-добри коли в света в класацията Car of the Century и три пъти печели рали шампионати.