Наследникът на Freelander се представя впечатляващо
Базиран на добре познатата вече техника на дизайнерския модел Evoque, Discovery Sport се явява наследник на Freelander в гамата на британските специалисти в създаването на всъдеходи Land Rover. Подобно на своя комфортно ориентиран предшественик, автомобилът залага на класическите за марката ценности – той е по-проходим от повечето си преки конкуренти, направен е солидно, има индивидуален стил и създава у своя водач онова специфично усещане за сигурност и спокойствие, което отличава продуктите на Land Rover сред останалите предложения на пазара. Към това обаче следва да си прибави и още едно ценно качество, по което Discovery Sport значително превъзхожда своя предшественик – освен с изобилие от място на удобните седалки в салона, автомобилът може да се похвали и с един от най-големите и практични багажници в своята категория. Нещо повече – независимо от скромната си дължана, британецът разполага с трети ред седалки, които лесно се сгъват и потъват в пода на товарното отделение.
Комфортен спътник във всекидневието
Атмосферата в интериора е типична за марката – вътрешната подредба няма да изненада верните почитатели на Land Rover, качеството на изпълнението оставя добро впечатление, а в зависимост от нивото на изпълнение оборудването варира от богато до направо разточително. Комфортът е водещ момент и що се отнася до представянето на автомобила на пътя – преминаването през неравности е значително по-рафинирано в сравнение с Evoque, като същевременно управляемостта не е по-малко прецизна. Кормилната уредба е настроена по начин, който позволява както спокойно поведение на магистрала, така и достатъчно прецизно дирижиране по пътища с повече завои. Спокоен, сигурен, но не и скучен – Discovery Sport е типичен британец по своя характер, управлението му носи удоволствие, без да напряга излишно.
Серийната автоматична трансмисия ZF 9HP48 сменя деветте си предавки меко, гладко и на практика почти неусетно, успявайки да извлече максимум ефективност от култивирания двулитров турбодизел със 180 к.с., който със своите 430 нютонметра максимален въртящ момент има повече от прилична тяга – въпреки че немалкото тегло на автомобила не е точно предпоставка за незапомнено добри динамични показатели. При смесен цикъл на шофиране средният разход на гориво е около девет литра на сто километра – добро, но не и блестящо постижение.
Типична за марката проходимост
Това, което традиционно отличава един Land Rover от повечето му противници на пазара, е неговият солиден потенциал за справяне с трудни ситуации – така стоят нещата и при Discovery Sport. Утвърдената система Terrain Response позволява на водача бързо и лесно да може да избира между различни режими на работа на автомобила, като в пресечен терен автомобилът е способен на доста повече, отколкото би могло да се очаква от представител на неговия сегмент.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова
Оценка
Land Rover Discovery Sport TD4 4WD
Discovery Sport не изневерява на комфортния нрав на своя предшественик Freelander – комфортът при пътуване е впечатляващ, а пътното поведение съчетава усещане за спокойствие и сигурност със солидни възможности в пресечен терен. Един от показатели, по които моделът значително превъзхожда своя предшественик, е мястото за пътниците в салона и най-вече пространството за техния багаж.
+ Много място в интериора
Богати възможности за трансформация на вътрешния обем
Мощен и ефективен дизелов двигател
Хармоничен автоматик
Удобни седалки
Надеждни спирачки
Забележително представяне в пресечен терен
Огромен багажник
– Затруднено управление на инфо-развлекателната система
Висока цена
Технически данни
Land Rover Discovery Sport TD4 4WD | |
---|---|
Работен обем | 1999 куб. см |
Мощност | 132 кВт (180 к.с.) при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
430 Нм при 1750-2500 об./мин |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
-- |
Максимална скорост | 200 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
9,0 л/100 км |
Базова цена | 77 090 лева |