Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Land Rover Freelander срещу BMW X3: Антиподи

06.06.2007 22:06 2
2
2571814601
Туит

Новото поколение на Land Rover Freelander е една от най-атрактивните и безспорно най-силните алтернативи на BMW X3. Британският модел се противопоставя на „бавареца” с отлични качества за движение по пресечен терен и впечатляващ комфорт. Сравнителен тест на четирицилиндровите дизелови модификации на двата модела.

При направения съвсем наскоро фейслифт, BMW отново се погрижи спортните гени на X3 да задържат и дори да подобрят отличната си форма. Land Rover от своя страна видимо положиха всички усилия, новата генерация на Freelander да бъде точно това, което се очаква от един класически „Landy”. Двата модела са коренно различни като замисъл, и все изненадващо се оказва, че имат немалък брой общи черти. При Freelander акцентът е поставен върху предимно върху функционалността и индивидуалния характер, а при Х3 – върху динамиката на пътя, но и двата компактни SUV-модела имат сравнително сходно крайно предназначение.

Динамика срещу комфорт

BMW се представя като един забележително динамичен за категорията си автомобил, с изключително прецизно работеща кормилна уредба, учудващо неутрално поведение в завой и минимални колебания на каросерията. Дори при най-суровите изпитания за поведение на пътя, Х3 се представя не само по-добре от практически всички представители на класа си, но и не отстъпва на голяма част от спортните комбита. Шофирането на  британския модел със спортен стил, към какъвто предразполага BMW, е напълно невъзможно, но де факто подобни излишни провокации на предела на възможностите на модела нямат реален смисъл. Реакциите при промяна на посоката на движение при Freelander са значително по-мудни, а страничното накланяне в завой е по-силно изразено, отколкото при противника му с баварско потекло. Динамичното поведение на пътя, което показва BMW X3, има и своята негативна страна – пасажерите непрестанно опознават качеството на настилката по значително по-директен и непосредствен начин, отколкото би им се искало. Късите неравности карат каросерията буквално да подскача по асфалта, а дългите предизвикват мощни вертикални сътресения. В това отношение Freelander е пълна противоположност на Х3 – неговата ходова част абсорбира всякакъв вид сътресения по пътя с извънредно плавни маниери, като специално пътуването по магистрала може да се определи като същинско удоволствие.

На пътя и извън него

Не по-малко сериозни са различията между двата автомобила, когато става дума за възможностите отвъд предела на асфалтираните трасета. Истината е, че на практика BMW притежава по-солидни възможности в тази насока, отколкото би могло да се предположи, което се дължи преди всичко на превъзходно функциониращата система за задвижване на четирите колела. И все пак: комбинацията от твърдо окачване с малък ход и скромен клиренс няма как да доведе до зашеметяващи офроуд-постижения. Едновременно с това, Freelander не дава и най-малкия повод за съмнение, защо носи думата Land в името си. Въпреки че системата за задвижване на четирите колела при най-малкия модел на британската марка е сравнително елементарна като технология и работи на основата на стандартен Haldex-съединител, без да разполага с понижаващ режим на трансмисията или блокаж на диференциалите, автомобилът се представя извън пътя доста впечатляващо за представител на сегмента на „паркетните всъдеходи”. „Малкият” Land Rover положително не притежава таланта на шампион по проходимост, но съпоставен с BMW, моделът категорично е по-коравият всъдеход.

Изненадваща равносметка

Изненади в крайния резултат от този тест се получават дори и що се отнася до двигателите – по традиция една от коронните дисциплини на BMW. Колкото и да е странно на пръв поглед, Х3 изостава леко от своя британски противник и по този показател. Четирицилиндровият дизел от Мюнхен се грижи за малко по-добри показатели при ускорение, но слабостта при потегляне се отразява зле на иначе задоволителната еластичност. Двигателят на Freelander е с по-голям работен обем и като цяо се представя по-уверено, предлагайки чудесна тяга от всички работни режими. BMW печели точки от по-ниския си разход на гориво, но Land Rover компенсира с по-фини маниери на работа.

Текст: Гьотц Лайрер, Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Land Rover Freelander Td4

1. Land Rover Freelander Td4

Freelander печели това сравнение с комбинация от отлична функционалност, добър комфорт, характерен стил, сравнително добра проходимост и хармонично задвижване.

2. BMW X3 2.0d

2. BMW X3 2.0d

Х3 е спортният автомобил в компактната SUV-категория. Динамиката на пътя и чудесните спирачки на този модел обаче не компенсират наличието на сериозни критики към комфорта.


Технически данни

1. Land Rover Freelander Td4 2. BMW X3 2.0d
Работен обем --- ---
Мощност 112 кВт (152 к. с.) 110 кВт (150 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
11,8 сек 11,0 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
40 м 39 м
Максимална скорост 181 км/ч 198 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,4 л/100 км 8,9 л/100 км
Базова цена --- ---
Коментари

merijein2
:-D

Obscurant
Както е доказано, предимствата на БМВ са на магистралата, но не и извън нея.

comments powered by Disqus