Land Rover публикува официалните технически характеристики на плъгин хибрида Range_e. Зеленият SUV може да измине 20 мили (32 километра) изцяло на електричество.
Range_e базиран на Range Rover Sport, като комбинира трилитровия дизел TDV6 (245 к.с.) и осемстепенната автоматична трансмисия на ZF с плъгин хибридна система, в чиято основа са електродвигател с максимална мощност от 69 кВт (94 к.с.) и литиево-йонна батерия с кпацитет от 14,2 кВт/ч.
Паралелната хибридна система гарантира комбинирана мощност от 339 к.с., но въпреки това емисиите CO2 са ограничени на 89 г/км, а разходът – на 3,4 л, тъй като Range_e може да измине 32 километра единствено на електричество. Пълният заряд на батерията изисква четири часа при стандарт на електрическата мрежа от 240 волта, което пък покрива голяма част от нуждите на средния европейски потребител.
При положение, че тези 32 километра не са достатъчни, идва ред на дизеловия ДВГ, като с негова помощ автономният пробег може да бъде увеличен на внушителните 1112 километра с един пълен резервоар. Естествено, при подобен режим на работа статистиките около вредните емисии и разхода се различават драстично от горепосочените, но въпреки това от Land Rover твърдят, че ще атакуват пазара с най-зеления SUV модел.
А той може да се похвали с всички характеристики на стандартния Range Rover Sport като например двойното предаване с понижаващи предавки, както и с предния и заден диференциал, комбинирани с централен самоблокиращ се механичен.
Плановете на Land Rover предвиждат първия сериен дизелов хибрид на марката да се появи на пазара през 2013 г.