Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Латвала и Хирвонен предизвикаха Citroen

27.01.2009 15:06
Туит

Заводските пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала се надяват, че през новия сезон ще окажат по-сериозна съпротива на френския производител

Въпреки че през миналата година Citroen спечели и двете титли в световния шампионат, Мико и Латвала демонстрираха, че неслучайно тим-шефът на BP Ford Малкълм Уилсън им е гласувал доверие. Хирвонен до последно дишаше във врата на Себастиен Льоб, а в Швеция Латвала стана най-младият пилот, печелил някога старт от WRC.

Сезон 2008 бе преходен и за двамата, защото заместникът на Грьонхолм влезе за първи път в ролята на водещ пилот, а Яри-Мати – в ролята на заводски пилот. През 2009 година обаче представителите на BP Ford няма да имат място за извинения и ще трябва да атакуват на пълна газ титлата. А борбата за нея започва още този уикенд с рали „Ирландия“.

„През 2007 година рали „Ирландия“ беше едно от най-тежките състезания“, коментира Хирвонен, който тогава завърши на четвърта позиция и по този начин гарантира втората поредна титла за Ford в шампионата на конструкторите. „Доколкото си спомням на места имаше лед, а самите трасета бяха изключително бързи и тесни. Тъй като пилотите секат здраво завоите, върху асфалта се натрупва много кал и става още по-хлъзгаво. Със сигурност ни очаква едно вълнуващо и предизвикателно състезание като за начало на годината. Искам да завърша на подиума, но ако ми се отвори възможност, ще се боря за победата.“

„Чувствам се уверен за предстоящия сезон. Научих много неща през 2008-а, които със сигурност ще са ми от полза през тази година. Тогава започнах предпазливо, но с всяко изминало състезание скоростта ми растеше и през втората половина на сезона бях на ниво. Надявам се тази година да започна с темпото, с което завърших миналата. Ще има само дванайсет състезания, така че трябва да се борим за максимален брой точки във всеки един старт. Нямаме право на нулев актив, защото ще е много трудно да наваксаме“, допълва финландецът.

23-годишният Латвала, който през 2007 година спечели първия си подиум в Ирландия, но с екипа на Stobart Ford, се надява, че ще може отново да се бори за място в челната тройка.

„Предпочитам макадамовите състезания, така че ако завърша на подиума, ще бъде прекрасно“, обяснява Латвала. „Няма да е лесно състезание, тъй като условията са непредсказуеми. Чистото каране, без никакви грешки, ще е от най-голямо значение за крайния успех.“

„Постоянството е областта, в която трябва да се усъвършенствам през тази година. Не искам подобни възходи и падения като през миналия сезон да се повтарят. Това вече е минало, тогава бях много нервен и дебютирах с екипа на Ford. Толкова много неща ми се случиха, научих колко важна роля играе психиката във WRC, ето защо сега се чувствам далеч по-спокоен. Имам две цели – да помогна на Ford да си върне титлата при производителите и да се боря за титлата при пилотите. Не казвам, че целта ми е шампионската титла. Просто искам да съм максимално дълго време в позиция, която да позволява атака на челото.“

Рали „Ирландия” стартира на 29 януари. След 350 километра по часовник и общо 19 етапа екипажите ще финишират в Слайго на 1 февруари.

Коментари
comments powered by Disqus