Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Латвала: Мислех, че ще умрем!

09.04.2009 16:06
Туит
Латвала: Мислех, че ще умрем!

Финландецът призна, че е очаквал катастрофата в Португалия да завърши по фатален начин за него и навигатора му Мика Антила.

Латвала „акостира“ във Фаро с категоричната амбиция да се бори за място на подиума, след като отпадна в два от първите три кръга за сезон 2009 в Световния рали шампионат. Три етапа след старта на рали „Португалия“ тази цел изглеждаше напълно постижима, след като финландецът водеше убедително колоната. В четвъртата отсечка обаче Латвала, който същия ден навърши 24 години, изтърва един от завоите и полетя надолу в пропастта. След седемнайсет преобръщания по таван и близо на 150 метра от мястото на катастрофата, неговият Ford Focus RS WRC 08 спря в едно от дърветата наоколо. За щастие нито Яри-Мати, нито неговият навигатор бяха сериозно ранени, но поредната грешка на екипажа постави под въпрос бъдещето му в екипа на BP-Ford.

„Грешката беше изцяло моя“, признава Латвала пред Autosport. „Бях маркирал завоя с двоен знак за внимание, но вечерта преди старта, го коригирах. Сега разбрах защо никога не трябва да променяш записките след тренировките. В един момент осъзнах, че ще катастрофираме, ето защо се опитах да използвам мантинелата, за да забавя автомобила. Но колата ни мина от другата страна и запонахме да се въртим. Нямаше край. Помня ударите и как ролкейджът се смачка навътре. Помислих си: „Няма как да оцелеем, не спираме!“.“

„Когато в крайна сметка спряхме, погледнах към моя навигатор Мика (Антила). Очите му бяха пълни с кръв след всички тези премятания през глава. Проверих дали сме добре и му казах: „Може би това беше последното ни състезание!“. Мислех си, че ще умрем. Това беше най-големият инцидент, в който някога съм участвал. Искам да благодаря на ФИА за това, че спаси моя живот и че ни задължава да правим толкова здрави автомобили. Сега трябва да продължа да карам, да гледам напред, но едва ли ще бъде лесно.“

Тим-шефът на Ford Малкълм Уилсън заяви след катастрофата, че въпреки честите грешки на Латвала, той остава в отбора на този етап, дори ще кара в понеделник, за да може възможно най-бързо да си върне увереността.

„Трябва отново да седне зад волана“, коментира Уилсън. „Убеден съм, че този инцидент ще го промени. Това няма да се случи в Аржентина, повярвайте ми. Ще работим с Яри-Мати и с Мика преди състезанието. Ние сме един отбор и заставаме твърдо зад него. Беше наистина ужасяваща катастрофа, не бях подготвен за това, което видях. Не можех да повярвам, че двете момчета са в офиса ми само няколко часа по-късно.“

Коментари
comments powered by Disqus