Максимален рейтинг от 5 звезди с резултат от 94% защита за възрастни. Единствения автомобил в компактния луксозен сегмент, серийно оборудван с въздушни възглавници за коленете на водача и неговия спътник.
Lexus CT 200h беше отличен с престижните пет звезди от Европейската програма за оценяване на нови автомобили Euro NCAP с общ резултат 83/100. Тази стойност е далеч над минимума за постигане на пет звезди и сочи, че CT 200h е сред най-безопасните автомобили в луксозния компактен сегмент.
Моделът на Lexus е оценяван по новата система на Euro NCAP. Тя е съставена от четири основни елемента – безопасност за възрастни пътници, за деца, за пешеходци, както и един нов компонент – асистиращите системи за активна безопасност. CT 200h е постигнал 94% за възрастни пътници, 84% за деца, 55% за пешеходци и 86% при системите за активна безопасност.
По отношение на категорията „Безопасност на възрастни пътници” CT 200h постига максимални точки при страничен удар. Отчетена е и добрата защита, която осигуряват въздушните възглавници за коленете на водача и пътника до него, както и високата степен на зашита против камшичен удар.
Новият компактен луксозен модел постига отличен резултат при удар отзад, тъй като седалките на CT 200h са оборудвани със системата на Lexus от второ поколение за намаляване на травмите от камшичен удар (WIL).
Обновеният дизайн на подглавниците, неотменна част от WIL системата, им позволява да са разположени възможно най-близо до главата на водача и пътника по време на нормално шофиране. В случай на удар отзад, тялото на пътника потъва в седалката, като по този начин намалява пространството между главата и подглавника и същевременно намалява риска от нараняванията вследствие на камшичен удар.
При тестовете за безопасност на деца Lexus CT 200h получава добри оценки както при 18-месечните, така и при 3-годишните. В категорията „Безопасност за пешеходци” предната броня защитава добре краката на пешеходците и получава максималните точки от Euro NCAP.
Новият компактен луксозен модел на Lexus е единствения автомобил в своя клас, който е оборудван стандартно с осем въздушни възглавници, като две от тях осигуряват защита за коленете на водача и пътника до него. Те са проектирани така, че да се отворят в долната част на инструменталното табло и да предпазят водача от удар в кормилната колона, а пътника - от удар в таблото пред него. Те спомагат и за намаляването на нараняванията в областта на гръдния кош и главата, като ограничават изместването на таза и завъртането на торса при силен удар.