Ако купето се прероди сега, отвътре ще прилича на актуалните модели на марката
Японското онлайн издание Response, като си позовава на свои източници в Европа, твърди, че компанията Lexus може да поднесе приятна изненада и да пусне наследник на купето LFA, произвеждано в периода 2010-2012. Не утре, разбира се, но в определена перспектива. Къде ще бъде премиерата? В Токио, където ще бъде показан новият модел през 2019. Японските медии май спекулират с интереса на публиката към този модел.
Базовият Lexus LFA е оборудван с десетцилиндров атмосферен 4,8 – литров мотор, който генерира 560 к.с. и 480 Нм. Въртящият момент се предава на задната ос посредством шестстепенна автоматична трансмисия.
Най-мощният LFA, автомобилът с пакет Nurburgring,притежава солиден аеродинамичен кит, по-твърдо окачване, модифицирана трансмисия с къси времена за смяна на предавките. И още, двигателят на Nurburgringе е с е 10 к.с. по-мощен от базовия база.
За отсъствието на конкретни планове за възраждането на модела още преди четири години споделиха представители на компанията. През февруари шефът на европейското подразделение Ален Ютенховен отказа да потвърди слуховете за LFA: «Възможно е един ден да създадем друг суперавтомобил, но по мое мнение от такава кола в момента нямаме нужда".
Ако купето LFA се прероди сега, отвътре ще прилича на актуалните разработки на марката.
Междувременно според неофициални данни японците мислят да направят наследника на LFA хибрид. За основа може да бъде взет двигателят V8 3,7. Очевидно за тази цел може да бъде използван опитът от прототипа Toyota TS040 Hybrid, направен за Льо Ман. Сумарната мощност на системата е 800 к.с. (В този случай, моделът може да изпревари Acura NSX със своите 581 конски сили, но да не говорим, например, за друг мощен хибрид - McLaren P1 с 916 к.с.).
Най-новото попълнение във вселената Lexus е задвижващата система Multi Stage Hybrid System на купето LC 500. Тя е интересна комбинация от традиционна хибридна система и една малка автоматична трансмисия. Наследникът на LFA може да бъде конструиран по подобен начин, само двигателят V6 ще бъде сменен с V8.
Би било интересно дали този път японците ще се ограничат с тираж от само 500 копия. Между другото, шефовете на компанията многократно са заявявали, че приоритет на марката е разработването на сравнително достъпни "горещи" модели. Ако идеята за възраждане на суперавтомобила LFA бъде напълно отхвърлена, тежестта за лидерската позиция сред спортни модели ще падна на все още хипотетичния автомобил Lexus LC F. Той трябва да бъде оборудван с осемцилиндров двигател с работен обем 5,0, като във версията LC 500, но по-мощен.