Заветният момент настъпи. Lexus представи официално суперспортиста LFA, който ще сложи юздите на 560 „коня“.
LFA е оборудван с 4,8-литров атмосферен V10 мотор с ъгъл между цилиндрите от 72 градуса и сух картер. Използвани са основно алуминиеви, магнезиеви и титаниеви сплави, благодарение на което размерите му са на стандартен V8 агрегат, а теглото – на V6. Максималната мощност от 560 к. с. е налице при 8700 об./мин, а 90% от въртящия момент (480 Нм) е на разположение на водача в диапазона между 3700 и максималните 9000 оборота.
Задните колела се задвижват посредством 6-степенната ASG секвенциална трансмисия, която е получила подсилени синхронизатори и нов актуатор. Скоростната кутия е разположена отзад, за да се оптимизира разпределението на теглото, което в случая е 48:52. Крайният резултат е ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и максимална скорост от 325 км/ч.
Шасито и панелите на лекия като за размерите си автомобил (1480 кг при 4505 мм дължина, 1895 мм широчина и 1220 мм височина) са изработени от пластмаса, подсилена с карбонови влакна CFRP, чиято здравина е четири пъти по-голяма от тази на алуминия. Благодарение на тази технология LFA е със 100 килограма по-лек спрямо аналогичния модел с алуминиево шаси.
Окачването отпред е с двойни напречни носачи, а отзад – многозвенно, като амортисьорите са същите, с които състезателната версия на модела участва в „24 часа на Нюрбургринг“. Спирачките са карбонови керамични, като предните дискове са с диаметър 390 мм, дебелина 34 мм и шестбутални апарати, а задните – 306 мм, 28 мм и четирибутални. 20-цоловите алуминиеви колела на BBS контактуват с пътя посредством гумите на Bridgestone с асиметричен дизайн на протектора ( 265/35ZR20 и 305/30ZR20).
Аеродинамичният пакет на LFA включва плосък под, дифузор и активно задно крило. Въпреки солидния даунфорс, който той генерира, коефициентът на челно съпротивление е само 0,31.
LFA ще се произвежда в ограничена серия от 500 бройки за периода декември 2010 – декември 2012. За да гарантира високото качество, Lexus няма да асемблира повече от 20 автомобила на месец. Всеки V10 ще се сглобява от един-единствен инженер, което логично ще има своето отражение в цената – минимум 250 720 евро.
През 2011 г. японците ще представят нова състезателна версия на LFA.
Джитиар
8 местен е
Ценител
Между Поршето и Нисан ГТ-Р общото е че имат по 4 колела. А разликите са много-ето само някои: Различен дизайн,различно месторазположение на двигателите,различно ниво на електрониката и накрая-Поршето е 2-местно,а Нисана е 4-местен.
Боро
Не е десет, но на новото турбо разходът пак е впечатляващ http://www.ams.bg/content/porsche-911-turbo-500-zeleni-konya-006183 Това че не са реалните стойности е факт, ама едва ли ще харчи повече от 15.
мерама
Ало 911 я се осъзнай,Турбото не гори 10 литра.Недей Да пишеш таквиз глупости,щот ще ти се смеят даже ПИШЛЕМЕТАТА ОТ МАХАЛАТА.Турбото гори средно 18- 25л/100 км,казвам ти го щото сам разговарял със истински собственик на турбо. Колкото до Direct Fuel Ingection,недей се напъва то си личиш!!!
мерама
АЗ ЛИЧНО ГОВОРЯ ЗА КОЛА В КОЯТО БИХ ИСКАЛ ДА МЕ ВИЖДАТ,А ИМЕННО В МЪЖКА КОЛА FORD GT & GTX1 FOREVER
STi
Поршето е скъпо защото името порше се свързва като марката с най- много титли в автомобилните спортове. Тойота не се слави като марка с култуви спортни автомобили, цената на тойотата е безмислено висока. Джитиарът предлага най- добро съотношение цена качество.
trex
Много правилно 911. Напълно съм сагласен с теб.
911
Новото Turbo има двигател с дирекно впръскване и не просто разполага с 20 к.с повече от старото, въртящият момент е по-голям, а разходът е около 10 литра. Кой друг автомобил с такава мощност може да се похвали, че гори 10л? Американците не знаят как се прави финна спортна кола. За това слагат огромен двигател с огромни компресори, разполага с карбонов покрив и керамични спирачки. GT-R е японското копие на 911,с много добра цена.
мерама
http://www.youtube.com/watch?v=wigJCybfUQY
мерама
Кириле,свалям ти шапка за мнението (намирам го за професионално),но тук не става дума за цифри,просто отбелязвам началото на нове ера в суперспортните коли,доминирано от японците-първо Nissan GT-R а сега и Lexus LFA(пропускам да спомена за Toyota Cellica,Subaru Impresa и Honda s 2000) Мнението ми за ZR1-лош салон,посредствена скоростна кутия и много неприемлив разход. Новото Turbo си е чисто и просто старото с 20 к.с повече,а иначе според мен е най-балансирания спортен автомобил създаван някога,чисто и просто няма осанката на ЕЛИТАРЕН автомобил(а именно това хората с пари търсят) Бих то препоръчал Ford GTX1
Кирил
Новото турбо, GT-R и ZR1, според мен са по добри. Поршето вдига от 0-100 за 3,4 секунди и струва значително по-малко от 250 хиляди евро. Нисанът също вдига 0-100 за 3,7 секунди и е почти три пъти по евтин, а корвета има феноменална мощност. Японеца не е лоша кола, но ограничената серия и скъпи материали вложени в нея не са прекалено големи. Конкурентите предлагат същото дори и по-добро за по-малко пари.
мерама
Японците са номер едно в момента и все повече набират преднина,извинявам се,това е само мое мнение:-)