Японската компания ще демонстрира „нова визия на марката“ със смел автомобил
Lexus пусна още тийзър изображения на нов електрически концептуален автомобил, който ще направи предварителен преглед на следващото поколение превозни средства и ще бъде представен следващата седмица.
Японската компания за пръв път намекна за автомобила с двойка затъмнени изображения в края на миналата година. Новите скици показват силуета на автомобила, загтвайки за каросерия в стил купе. Близък план на капака също подсказва смела плоска предна част.
Lexus не дава повече подробности за автомобила, освен че казва, че ще „въведе обновена визия за марката“ и че „прави преглед на следващото поколение автомобили Lexus“. Преди това намекна, че моделът ще бъде сериен EV.
Понастоящем японската компания, фокусирана върху хибридите, има само един електрически автомобил UX 300e, но той е адаптиран от бензино-електрически модел. Смята се, че все още неназованият модел ще се основава на новата платформа e-TNGA EV на компанията майка Toyota.
Концептът ще намеква за това как дизайнерският екип ще подходи към серийните електромобили, но все още не е ясно доколко готов за производство ще бъде показаният автомобил.
Шефът на дизайна Коичи Суга заяви, че ще демонстрира как ще се развие смелата решетка на Lexus поради липсата на радиатор, необходим за EV. Той каза, че това предлага "шанс да изразим нашия уникален дизайн".
Суга каза, че "вместо конкретна форма", бъдещият акцент върху дизайна на Lexus EV ще бъде "повече за изразяване на технологичните основи в три измерения". Той добави, че компанията работи по проекти, вдъхновени от динамиката на шофиране на Lexus, която предлага "уникален израз на моделиране".
Lexus очерта и новата си система за управление на електрическо задвижване Direct4, която според него ще бъде ключова характеристика при гарантирането на предлагането на бъдещите си модели "уникална динамична ефективност ".
Новата система е замислена като ключов технически стълб на по-широкия тласък на Lexus за електрификация, като част от поредица от мерки, насочени към "основен скок в работата на автомобила, управлението, контрола и удоволствието на водача".
Системата Direct4 може да се използва както за хибридни, така и за напълно електрически автомобили и използва предни и задни „е-оси“. Всяка ос е свързана с електродвигател с висок въртящ момент и позволява въртящият момент да се изпраща независимо към четирите колела чрез един задвижващ вал.
Системата може автоматично да регулира мощността и въртящия момент между предницата, а Lexus твърди, че увеличава динамичните характеристики на завоите, като същевременно подобрява комфорта и намалява шума.
Такаши Уатанабе, главен инженер на Lexus Electrified, заяви, че системата Direct4 може да се използва и при хибриди, като предният монтиран бензинов мотор задвижва предния мост и e-ос с мотор отзад.