Наскоро SUV моделът на Lexus беше подложен на частично обновяване и получи променено оформление на предната част, съобразено с новия стилистичен език на марката. Първи впечатления от версията F Sport, която също е новост в палитрата на RX.
Третото поколение на Lexus RX се радва на доста добра популярност на повечето европейски пазари, включително и у нас – това е вторият най-продаван продукт на марката в страните от Стария континент след компактния CT 200h. За да засили интереса на публиката, а и за да приобщи RX към последните тенденции в развитието на дизайна на марката, екипът на Lexus подложи своя луксозен SUV на основно рестилизиране. Основната новост се забелязва още отдалеч – предната част е получила агресивна радиаторна решетка в стила на новия GS, светлините също изглеждат значително по-динамично в сравнение с досега. Клиентите вече имат възможност да избират между ксенонови и светодиодни предни светлини, а към познатите версии Business, Executive и President е добавено ново спортно изпълнение с типичното за марката наименование F Sport. При него атлетичната осанка на автомобила е допълнително подчертана от специалното оформление на предницата, включващо променена решетка и снижена спортна броня с интрегриран в долната й част спойлер. 19-цоловите колела с тъмен цвят също са запазена марка на варианта F Sport, както и допълнителните предни и задни напречни демпферни щанги, които имат за цел да намалят вибрациите и да създадат по-динамично усещане от управлението. Спортните акценти намират своето място и в интериора, където F Sport се отличава със спортен волан, тапицерии от перфорирана кожа, решен изцяло в черно таван и специални перфорирани алуминиеви педали.
По отношение на задвижването RX остава верен на доказалата ефективността си хибридна система, комбинираща шестцилиндров бензинов двигател и два електромотора. Водачът има избор между четири режима на работа – EV, Eco, Normal и Sport, като вторият от тях по оптимален начин съчетава различни мерки за намаляване на разхода на гориво. Официалната стойност от 6,3 литра на 100 километра в смесен цикъл на шофиране (според Евростандарта) може и да не е особено близо до реалността, но обективно погледнато действителната средна консумация около девет на сто е едно твърде респектиращо постижение за бензинов SUV с тегло над два тона и мощност почти 300 к.с. Обещанието на Lexus за подобреното пътно поведение при версията F Sport също не е напразно – стабилността в завой е завидна за двутонен автомобил със сравнително висок център на тежестта, страничното накланяне на каросерията също се задържа във впечатляващо ниски граници.
Текст: Божан Бошнаков