Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lexus RX 450h: Самураят с две сърца

23.11.2009 14:42 30
30
2571864064
Туит

На повечето хора идеята да карат пълноразмерен бензинов SUV с изобилие от мощност и въпреки това да се радват на нисък разход на гориво би се сторила твърде съблазнителна. Със своята преработена система за хибридно задвижване с шестцилиндров бензинов двигател и два електроагрегата Lexus RX 450h я прави напълно осъществима.

Първото ни запознанство с новия хибриден модел в гамата на луксозното подразделение на Toyota – Lexus, започна в пиков час, при това петък привечер. Момент, в който нервната система на човек няма как да не бъде поставена на изпитание, но и отлична възможност за RX 450h да демонстрира една от своите особености. В стандартния случай, колкото по-задръстено е движението, толкова повече се покачва разходът на гориво - това е факт, известен на всеки. Индикаторът за консумацията в бордовия компютър на Lexus, който при започването на неколкодневното пробно шофиране показваше стойност над десет литра на сто километра, постепенно започна да отчита все по-ниски стойности след всяко преизчисляване на параметрите – сякаш напук на приетите догми.

Точно когато фиаското от типа „тръгни-спри” беше в разгара си, средният разход на гориво спадна до 9,2 литра на 100 километра. Как се постига този поразителен ефект? Много просто – при подобни условия основната заслуга за задвижването на автомобила се пада на 123-киловатовия електромотор, който е призван да помага на конвенционалния шестцилиндров бензинов агрегат. На двигателя с вътрешно горене му се налага да се стартира само от време на време, за да зареди акумулаторната батерия на хибридния модул, след което отново остава в покой.

Зелената зона

Обективно погледнато, не е задължително човек да виси с часове в задръстване, за да открие екологичния потенциал на Lexus. Нека не забравяме, че моделът е конструиран на първо място за нуждите на американския пазар, така че е достатъчно да се опитаме да караме така, както биха направили господин или госпожа Х в Страната на неограничените възможности, а именно с умерено и равномерно темпо, нарушавано единствено от кратки междинни ускорения при изпреварване. Към такъв стил на шофиране предразполагат дори показанията на разположения вляво от скоростомера уред, който на пръв поглед може да бъде объркан с нормален оборотомер. Стрелката на въпросния прибор показва дали водачът се придържа към икономичен режим на движение, а ако натиснете здраво газта, тя веднага напуска зеления сектор на екологията и се насочва към Power зоната.

Този простичък трик действа: с такъв автомобил човек инстинктивно се старае да се придържа към „зелената” идея, или поне в това искат да ни убедят от Lexus. Ако съумеете да се придържате към златните правила на икономичното каране, RX ще ви зарадва с доста атрактивни стойности на разхода на гориво, които въпреки всичко остават далеч от оптимистичните официални данни. Налага се да отбележим обаче, че който иска да остане под границата от 10 литра на 100 километра, ще му се наложи да се бори усилено със собствения си темперамент и да не се изкушава от обстоятелството, че разполага с резерв от общо 220 киловата, или 299 конски сили.

Обратно в реалността

Освен вече споменатия електромотор, който задвижва предните колела, RX 450h е екипиран с още един електроагрегат, който обаче отдава мощта си на задния мост. Замисълът е прост – допълнителният мотор се задейства при загуба на сцепление на предните колела с настилката. Същият служи и като генератор, доставящ енергия на никел-металхидридната батерия, чийто капацитет на свой ред е достатъчен за изминаването на впечатляващо дълги разстояния в градски условия без прибягването до услугите на бензиновия шестак.

Актуалните норми на EC определено облагодетелстват моделите с хибридно задвижване, поради което в графата разход в смесен цикъл при RX 450h e записана сензационната стойност от 6,3 л/100 км. Дори и най-заклетите поддръжници на хибридната идея обаче ще трябва да се примирят, че в реалността тези цифри си остават добро пожелание – средният разход в теста беше точно 10,9 литра на 100 километра (което пак си остава твърде добро постижение за един масивен автомобил с огромен вътрешен обем, луксозно обзавеждане и собствено тегло от 2191 килограма).

Нетрадиционно

Lexus определено не е за хора, които държат да изцеждат мощността докрай. При бързо каране по магистрала ползите от хибридната технология на практика изчезват, а разходът се покачва значително над характерните за дизеловите конкуренти граници. Взаимодействието между бензиновото и електрическото задвижване функционира - както винаги при Lexus - изключително добре, макар и не толкова фино и неусетно, колкото при LS 600h. V6 двигателят на RX 450h осезаемо отстъпва на осемцилиндровия си колега по маниери: когато бъде пришпорен докрай, звуковата картина загрубява значително. Самият характер на шума също е доста особен заради липсата на пряка взаимозависимост между скоростта на движение и оборотите на двигателя.

При мощно форсиране например оборотите за известно време се заковават в най-високия сектор и набирането на скорост става под съпровода на монотонен металически вой. Трансмисията предлага и възможност за ръчно управление със смяна на изкуствено симулирани предавки от скоростния лост – така усещането се доближава повече до „стандартните” автомобили, но пък отнема от комфорта на автоматичния режим.

Къде грешим

И като стана дума за комфорт - с прекрасната си климатична инсталация, висококачествената озвучителна система и всеобхватното серийно оборудване Lexus има силни козове в тази насока. По някои други параметри, които също би трябвало да правят боравенето с автомобила приятно, личат пропуски. Да вземем например ергономията. Тук специалистите от Lexus са въвели нещо ново и интересно - менютата на цветния екран се управляват с мишка, както при класически персонален компютър. На теория звучи чудесно, само че в действителността автомобилът е нещо доста по-различно от бюрото в офиса. Правилното позициониране на курсора става с отвличаща вниманието и изискваща голяма концентрация „гимнастика” на пръстите. Упражнението става още по-трудно в движение, когато каросерията е подложена на сътресения.

За съжаление последните са често срещано явление в Lexus, тъй като окачването реагира със суха твърдост на къси неравности, а резките пропадания в настилката водят до силни вертикални подскоци. Несъвършенствата в комфорта на возене са една от най-съществените слабости на този автомобил и със сигурност изглеждат не на място предвид авангардната система за задвижване. Неособено добрите резултати от спирачния тест също идват да покажат, че независимо от неоспоримото си инженерно новаторство, Lexus имат нужда от някои подобрения в областта на „старата”, традиционна автомобилна техника. Към плюсовете на автомобила трябва да се добавят сигурното и лесно предвидимо пътно поведение и отличното сцепление по хлъзгав път.

Текст: Гьоц Лайрер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Технически данни

Lexus RX 450h Luxury
Работен обем ---
Мощност 299 к. с. при 6000 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,4 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
42 м
Максимална скорост 200 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
10,9 л
Базова цена 138 200 лева
Коментари

феррари
ravn, а аз бях зад теб с астин мартина.

ravn
Точно 18.5 показваше бордовия компютър в задръстване във Варна! Става въпрос за BMW X5sd битурбо мотора! Много върви определено, НО някой каза, че не можело 3 литра дизел да гори повече от 15-16 в града! Глупости! Задръстването беше от Техномаркета та чак до Общината! На места наистина беше само тръгни и спри! Пък и човека с бавареца каза, че средно му гори 13-14 щото той под 160 на магистралата не ги знае :D Иначе за динамика те лепи яко за седалката. Който не вярва другия път мога и да снимам даже бордовия компютър! То всеки ден има такива задръствания не може да се каже, че беше единичен случай :) Иначе е минавал такъв Лексус до мен с бавна скорост и абсолютно никакъв звук не издаваше! И на дизайн много ми харесва, особено с футуристичния си интериор.

Orlin
Не съм сравнявал BMW 730d с двата хибрида от статията на батето, където твърдението с курсива не е подложено с факти. За друго спорихме. Като отворихте темата с хибрида и батериите, тука е слабото място. Необходими са батерии с изцяло друго технологично ниво. Сегашните нямат дълга животност пък и са доста чувствителни на температурни промяни, нямат достатъчно ефективен работен диапазон. Това е огромният недостатък на хибридите. Не чакайте дизел със сравнима големина да е по-икономичен от бензинов такъв, който се стартира само когато е необходим и му помага батерия, захранваща се и от спиране и т. н.

Цецо даскала
Аз карам 2-дизел и ми гори 40 литра нафте. Откакто орли се обади ми дигна разхода с още 20 литра. Те дизелите толкова си горят. Ох и аз не съм си взел хапчетата орлине дай едни насам

Адолф Грубер
Приятел, тука е истината, ''...в сравнение с изпитваното по същото време и при същите условия BMW 730d с нормален дизелов двигател, и двата хибрида нямат никакви шансове и харчат осезаемо повече.'' Лексъс правят страхотни коли, но не и най-икономичните, т'ва че имат батерий в багажника не ги прави най-добрите! По-скъпи са, подръжката също и тези батерийй се сменят мой човек, но от тойота пропускат да ти го кажат. 3.0d 3.0cdi и 3.0tdi е настоящето, другото е ''опит за летене'' хибрида има бъдеще, но не най-доброто в момента!

Orlin
Дони спри се, не чета никаква брошурки. Не живея на 4 километъра от София а на чувствително повече в северозападна посока. В БГ са доста изкривени и субективни сравненията. Инак немското лоби си има своят ик. потенциал за зарибяване и влияние върху общото мнение в ЕС. Нищо лошо, но примерно думи като има само два автомобила Мерцедес и всичко останало е доста вулгарно и показателно за манталитета ни в БГ. И последно. Обосновавал съм се на факти и по конкретна тема. Къде пък сега избяга към това, че твоят бензинов баварец който няма даже и стар стоп система е по икономичен от един чисто нов дизел. За какво спорихме!?! При това не намеквам, че се включваш от 4 километър. Този манталитет на лични нападки не е конструктивен и пречи на нас българите. Прави ни егоизтични индивидуалисти. Примерно немците са колективни егоисти за да са добре като цяло. Както и да е.

Кирил
Оставете го на мира! Според мен нарочно се прави на луд, не вярвам да е чак толкова т.п . Просто не обръщайте внимание на хлапетата, който се опитват да доказват нещо, което не е реално. "КПД-то на този лексус е много по високо от това на дизел.!??" Не различава цикъл от принцип и прочие. Според мен даже може да ги пише такива да се намери някой да му обърна внимание.

Orlin
Курсивът най-долу не се отнася точно до това, което сравняваме и си остава само твърдение без подложени факти.

Дони
Явно всички сме болни само ти си здрав. Да не живееш на 4-ти километър, брат? Аргоменти с линк ти се дават ти си чети брошурките. Радостен съм, че моят бензинов баварец който няма даже и стар стоп система е по икономичен от един чисто нов дизел. Добре че си ти да ми го обясниш Хайде оставям те да си пиеш японските хапчета.

Orlin
Бате, къде го продават този S400? Ами даже и в UK го няма като оферта, но пък в БГ го има. Както и да е, нека да е моя грешката. В първия ти линк сравняват Lexus LS 600h с Mercedes S400 Hybrid, сравняват несравнимото, защотото едното е бензинов V8 двигател и пълен хибрид (LS 600h) с 3,5-литров бензинов V6, S400 и то непълна хибридна технология. Mercedes S400 не е в състояние да се задвижва само от електрическа енергия. И този линк ми го пробутваш за сравнение между кое е по-икономично в РЕАЛНИ условия - хибрид или дизел. Като спорите поне си стегнете мозъците и пишете по същество.

Батето
Орлине, не искам да споря с възгледите ти за живота и други подобни, но първо надникни в този линк и прочети текста с курсив най-долу http://www.ams.bg/content/lexus-ls-600h-sreshtu-mercedes-s-400-hybrid-natsionalni-elektrotsentrali-006628, по повод това кое е по-икономично в РЕАЛНИ условия - хибрид или дизел. Личните мнения са си лични мнения, но хайде да опитаме да разсъждаваме поне малко като големи хора и да спрем да защитаваме нашето си мнение, просто защото си е наше и толкова - в крайна сметка мненията са едно, реалността нерядко е друго нещо... А, да не забравя да кажа - в повече от реални условия, BMW X5 35sd, дизел, битурбо, 286 коня и 600 нютона, включително и на градско няма как да му вдигнеш разхода над 15-16, и то при най-безумните възможни условия, но ти продължавай да си четеш брошурки и повтаряй написаното от там, докато изпиташ пълно удовлетворение. Разни хора, разни идеали...

Orlin
Момчета, не се косете. Идеален автомобил няма. Дони, не съм те убеждавал, че бензиновият мотор е по-икономичен от дизеловия, но определено може да твърдиш следното - Орлин каза, че пълен хибрид с 3,5 л. бензин е по-икономичен от 3л. дизел конвенционален, и е така. Последно почетвъртвам - 1 км. за 50 мин. в режим караш 10-15 метра и спираш ще значи 10-11 л. бензин за RX 450h и около 20 л. нафта за 3 л. дизел. - Дони, къде го намери този Мерцедес S400, бе брато. Е гладах в нета и има само S350, S450, S500, S63 AMG, S600 и S65 AMG. За Аткинсон не смея и да питам. А иначе познайвам и за други тех. данни, не само за Тойота. Има и други добри производители.

Адолф Грубер
Орлине, приятелю, нищо лошо в това че си фен на Лексъс, аз също много го харесвам защото правят превъзходни автомобили. От Тойота са те излъгали нещо или по скоро много си им повярвал, какъв разход 15-20 за трилитров дизел, това са най-добрите мотори със съотношение, мощност-динамика-разход. Рекламните каталози нямат нищо общо с действителноста приятелю. RX 450h не е идеалния автомобил, това исках да ти кажа. Защо трябва да се изнервяш така когато някой е посочил недостатъците на любимата ти марка, всеки автомобил ги има!

Дони
Ти освен, че не приемаш фактите които са написани, но и не четеш какво е написано. S400 също е с мотор тип аткинсън. Тъпо е да се спори на тема 3 литров дизел дали гори 20 литра гориво защото е смешно. Се едно да убедиш чугунен комунист в качествата на демокрацията или малко дете, че бонбоните са вредни за зъбите. Спирам със спора защото нито аз нито ти можем да се обедим, че другият греши. А и нямам нерви да обяснявам на някакво хлапе, как дизелът е по икономичен от бензина. В София в час пик колата ми гори 17 литра бензин, а не е от най-новите. Весели празници и да слушаш мама и татко да ти купят тойотка. Може да ти я подарят някаква като си толкова запален фен.

Orlin
Е хайде пак детайли ама според фактите. Принцип на Аткинсън е възможно да се ползва при двигатели с вътрешно горене, което жаргонно означава, че двигателя работи в \"аткинсонов\" цикъл и става дума за софистикована игра с клапаните. Тогава КПД-то е по високо и температурата по-ниска в сравнение с обикновенните мотори, които ползваме (пренцип на Ото). Мерцедес не предлагат на пазара НИКАКВА кола с такъв мотор и планират да влязат в клуба и бъдат заедно с голямата Тойота до година. Ние споменавахме тестове, където не е задължително да се кара според някакъв старндард. Вече споменах при какви условия 3л. дизел гори 20 на 100 и няма да потретвам. Двигателите на ленд круйзър не се вграждат в лексус и се знае защо, не че не могат. Американците не карат с дизел, защото искат луксозни коли а не трактори (вибрации, шум, турбо ритници). И като ще я караме по официални стандарти и данни ето ги в сравнение с най-яката дизел конкуренция: RX 450h - разход 6,6/6,0/6,3 емисии СО2(г/км) 148 БМВ Х5 xDrive35d - разход 10,3/7,0/8,2 емисии СО2(г/км) 216 данните са убийствени.

Дони
Кирил писа за Принцип на Аткинсън, а орлин за аткинсонов жикъл. За да помогна ще кажа, че е принцип и не се ползва само от лексус, такива двигатели имат и от мерцедес при техните хибриди. Коефициента на полезно действие е много малък при бензиновите автомобили под 25 %, докато при дизела е над 50 %. Животът на батериите не се коментира. Казах, че карал 3 литров бензин и има по малък разход от 20 литра, орлин твърди че дизел ще гори 20. Не се обосновава от къде му идват данните. Окачването на лексус е съобразено с американския вкус, макар и въздушно се различава от немските аналози. двигателите на ленд круазър не се вграждат в лексус. Американците не харесват този тип двигатели и американците не ги поставят. 90 % от продажбите на лексус са в Сащ не са в Европа за да предлагат дизел. Весели празници

Orlin
Ами щом като трябва ще обясня. Ясно е че, 3л. дизел са по-икономични от 3,5 л. бензин, но става дума за традиционно ползване. Ще пиша това, което съм прочел. Когато обаче от 0 до 30 км/ч. тръгваш само на батерии, когато през времето на излишност (енерция, намаляване на скоростта, стоене) двигателя не работи, или когато не е необходима голяма мощност двигателя работи в Аткинсонов цикъл (по-икономичен е) и се превключва и работи според принципа на Ото при необходимост за по-голяма мощност, то тогава резултатите са ясни и това е RX 450h. Ако някой не ми вярва може да си поръча пробно "яздене". Естествено е, че на магистрала си остава единият мотор и тогава батериите се ползват предимно при рязко ускорение, за което вече писах. Чак тогава се изравнява консумацията, но определено RX 450h не е по-жаден и тогава. Вярно е, че тестерите по другите страни се присмиват главно заради дизайна и рекламата за зелена кола. Ясвно е, че за сега няма зелен автомобил. Искам да обърна внимание, че не съм чел реклами а става дума за тестове, които могат да се видят и на нета, като примерно само на батерии се минават максимално 2,5 км. и после тестера се смее ха-ха-ха. Ще отговоря и на въпросите: * Култивираност и шум - погледнете нивата на шум и характеристиките на V бензин двигатели на Лексъс и ги сравнете и тогава ще разберете защо е така. Японските коли са посолвични с това. Примерно не отдавна гледах как сложиха изправена монета върху двигателя на Нисан Максима (отворен преден капак) и стартираха мотора и монетата остана права и не падна. Съжалявам , не ми се рови по нета за линкове. Надявам се да бъда извинен, като в училище. * Лексус имат голям дизел?? Имат го и го монтират в Ленд Круйзър - V8. Нали няма смисъл да обяснявам, че Лексус принадлежи на Тойота. * Твърдението за разход на модерен дизел над 20 литра е меко казано невярно - ами твърдял съм, че ако RX 450h има "градски" разход над 10 л. то това значи за модерните поне V6 дизели разход чак до 20л. Ако не вярвате вземете едно БМВ, което според класациите за мотор на годината наистина има в последно време най-силните и икономични двигатели. Минете с него за 50 мин. един километър по системата търгни и спирай всеки 10-15 метра и си погледнете колко ще изпапка. Това е, Весели празници и не ставам за продавач, преди години бях за известно време "търговец" със SW, но не ме влече.

Кирил
Орлине двигателите на лексус нямат "Аткисонов цъкъл". Двигателите работещи по т.нар. принцип на Аткинсън (който вероятно си имал в предвит), при който всмукателните клапани остават по-дълго време отворени, а изпускателните клапани, обратно, остава по дълго затворени по време на работа. Този вид двигатели са много добри в средни обороти, а при високи стават освен шумни и не много икономични (дължащ се на по големия ход на буталото). Твърдението за разход на модерен дизел над 20 литра е меко казано невярно. твърденията написани от орлин надминават и тези написани в рекламните брошури.Моят съве е да си потърсиш работа като рекламен консултант там. Но да рафинираш малко фактите защото не са верни.

до орлинчо
Откъде знаеш, че данните са манипулация? Карам автомобил който не е дизел, а трилитров бензин и гори по малко от 20 литра. Ти братче се исказа, че дизел със същия работен обем ще гори повече. Въздъшното окачване при лексуса е много по различно от това на мерцедес или ауди. Но ти си прочел некоя рекламна брошурка прибавяш малко фантазия и става. Къде го прочете това за най култивираният двигател в света. И че лексус имат голям дизел? Дай линк да не се изложим пред чужденците

Orlin
Her Грубер, Само няколко реакции. Този тест чета случайно след прочитането на няколко европейски такива По същество има доста различия от вашия тест, но и нещо вярно: - комфорта за RX 450h със пневматичното окачване е недостижим за премийните немски коли от този клас. Става дума за пропастна разлика, за която немското лоби не смее да пише. Трябва да си има в предвид и допълнителните електромотори, които елиминират страничния наклон в завой. Предполагам ниско равнище на манипулацията за автора на теста. - RX 450h спира по-тромаво вследствие на принципно различната система за спиране (действа като генеретор) - да има мишка вместо централен бутон е нещо познато в немските аналози и знаем за кои става дума. Въпрос на вкус и не виждам лошо в критиката към RX 450h. - хибридната технология + дизелов мотор е нещо от което са се отказали тези от Lexus преди години поради познати за тях причини (сложност но решението + разваляемост) - Именно това липсва на Лексъс, нямат голям дизелов мотор. - Това не е вярно, имат даже и 8 цилиндров такъв - При един пряк двубой с трилитровите дизелови немски конкуренти качествата му ще олекнат доста. Поради разхода, който е в полза на дизела около 8 литра на 100 км. а тука 10,9. - Това е изцяло манипулация. Разликата в разхода е голяма и то в полза на RX 450h. Тези цифри са изсмукани от пръсти и ако искате и владеете чужди езици прочетете и други сравняващи тестове. Ако успете да двигнете разхода на RX 450h до 11л. в градско то аналогичните немски конкуренти с трилитровите дизелови се м/у 15 до 20 л. и това ще касае минаването на един километър за около 40-50 мин. Що ще отнася до магистрали разходът му остава дълбоко под 10л до 100 км/ч., но при 130 или повече се стига до 10л или повече. Всички немски дизлови конкуренти при сравними скорости имат по поне 3 литра повече празход на 100км - Както съм чел вече в два теста, ускорението от 100 на 160 км/ч буквално съсипва конкуренцията. Става дума за бързо и равномерно ускорение, което не е съпътствано от никакъв звук поради лекото вдигане на оборотите на бенз.6 цилиндър (м/у другото Lexus прави най-тихите и култивирани бензинови V мотори в света) и вклювчането на 2 електромотора. Резултата е брутален въртящ момент на равнище поне 6 ц. дизел и абсенция на шум, вибрации и турбо дупки, които са характерни за немските дизели (в сравнение само с японските бензинови). Все пак се предлага кола на равнище лимузина. - Като добавиш катализаторите и филтрите за твърди частици, разликите в името на \'\'зелената\'\' идея ще бъдат съвсем минимални. – при всичкото уважуние това е утопия. Ако погледнем на най-важния индикатор, тоест СО2 за 1 км, RX 450h продуцира 148 г. а немските конкуренти м/у 250 и 300 г. - Има доста уникални технологии характерни само за Лексъс в този модел. Мерцедес вече има конкретна конкуренция, който модел почват да продават от догодина. Също 6 ц. 3,5л. бензин, хибрид, 2 ел. мотора, Аткисонов цъкъл и т. н. Ако погледнеш скоростната кутия на Мерца ще намериш един механичен Франкенщайн, който вдига разхода с около 2,5 л. на 100 в сравнение с RX 450h. RX 450h има патентована скоростна кутия, която не превключва между степени а плавно сменя съотношението при предаването на движението - И не на последно място RX 450h е по-евтин от немската конкуренция с сравнимо изпълнение Ако имам пари веднага го купувам. Лексъс е за технически грамонти хора с уважение към техническото зряло решение и високо качество. Лексъс не е за парвенюта, примитивни политици или рекетъори.

консуматор
За сега хибридните коли обещават твърде много, но са далеч от общо намалено консумиране - във фирмата имаме един RX400H, който е прекрасен в задръстване, но на дълг път (София-Варна) харчи много и излиза по-скъп от дизелов, освен това е много шумен и нестабилен. Новия модел е много по-удобен, широк, по-тих, луксозен, но губи в състезанието по икономичност дизелите на дълъг път. Лексус е известен с високия си разход на гориво. Да не говорим за Мерцедес Хибрид S-Класа - няма нищо общо с хибриден автомобил освен един акумулатор технически недоразвит и ужасно скъп - Евро 13.000. Смятам, че индустрията има какво да усъвършенства и едва след около 5/пет години може да се върнем на темата за хибридни автомобили. Поздрави

Адолф Грубер
С риск да бъда нападнат ще си кажа мнението, вчера имах радоста да проследя словесния двубой доста забавен, като и да е. Първо да кажа че Лексъс правят превъзходни автомобили. Не знам какво подразни едния от учасниците но тук не е казано нищо лошо за 450х, споменати са някой недостатъци които са нормални за този род автомобили като комфорта, има ги и при бенц и баварските конкуренти и факта че 450х спира по лошо. Ще се съглася с автора за едно нещо без да съм виждал този автомобил или карал и това е, да има мишка вместо централен бутон или тъчскрийн, голяма работа не е болка за умирачка ще кажа аз. Не видях нещо лощо да е казано за колата, пък и е трудно за марка като тази, админа правилно ви би шута! Автора е прав и за още едно нещо, че тази хибридна технология би била идеална ако се куплира със един съвременен дизелов мотор какъвто притежават бенц и баварците! Именно това липсва на Лексъс, нямат голям дизелов мотор, факт. При един пряк двубой с трилитровите дизелови немски конкуренти качествата му ще олекнат доста. Поради разхода, който е полза на дизела около 8 литра на 100 км. а тука 10,9. Като добавиш катализаторите и филтрите за твърди частици, разликите в името на \'\'зелената\'\' идея ще бъдат съвсем минимални.

Кирил
свободата санчо е в салама. :). Админа е голям егоист. :Д Оставете ги, веселяшките коментари не си ги пазете за себе си. Много интересни неща научих хахаха.

Катила
Свободата, приятелю е имагинерно понятие...

admin
Атила, предупредени бяхте, че няма да толерираме личните нападки. Оставих ви достатъчно дълго да коментирате всичко друго, но не и автомобила, като единствената причина за това е, че наистина водехте клултурен спор. Не му е мястото обаче тук. Това е причината да спра всички ваши коментари. Другият вариант беше да ги изтрия изцяло, но предпочитам да останат в базата данни. Сам може да забележите, че първият коментар не е спрян въпреки сериозните критики. Имате пълна свобода да давате мнението си тук, но е нужно все пак да се придържате към темата.

Атила
До администратора цензурант Къде видя неспазване на добрия тон? Не беше отправена нито една обида, нито бяха използвани нецензорни изрази! Повече няма да пиша в списание, което затваря устите на хората, и то в свободния интернет! Това го правеха комунягите! Като не искате хората да общуват свободно, защо оставяте място за коментари?

Милен
Смятам, че администратора най-накрая е направил това, което трябва. Следя форумите в АМС и съм втрещен от това, което се случва. А що се отнася до Lexus RX 450h, независимо кой какво приказва и пише за него, ТОЗИ АВТОМОБИЛ Е БЕЗ АЛТЕРНАТИВА В ТЕХНОЛОГИЧНО ОТНОШЕНИЕ!!!

admin
Винаги приемаме, дори толерираме критиките, особено конструктивните и добре обоснованите, но личните нападки нямат място тук. Всеки следващ подобен коментар ще бъде трит моментално.

Чингиз
Абсолютно съм съгласен с колегата Атила. Като не можеш да направиш нещо по-добро, ти остава да оплюеш конкурента...

Атила
Гьоц Лайрер е написал поредна плоска немска статия, претендираща за обективност! Немците така и не могат /няма как просто!/ да се съвземат от обективна реалност, в която те вече не са пионери, не са водещи - нито в областта на лукса, нито в областта на иновациите, още по-малко пък в областта на качеството! Отдавна сънародниците на Гьоц са втора цигулка! При това във всяко едно направление! Въпросният Лексус е един автомобил от бъдещото, за който немската автомобилна индустрия може само да си мечтае! Проблемът на левака Гьоц всъщност се оказала мишката, с която той бил /некадърен/ да се справи! Ама ръката на Гьоц не е пригодена за такъв съвършен уред - тя е предназначена за тежките халби бира на октоберския пиянски фест! Дървеният немски бюргер какво ти разбира от мишка за компютър! Нека Гьоц да ми посочи немски автомобил, който да разполага с подобна иновативност, и тогава да отправя критики! Аман от неандерталските немски глупости! Ако швабите имаха подобен автомобил, щяха да се накензат от щастие! Но те нямат и се надрискват от трудно прикрита злоба на победения човек! Ауф Видерзеен, Гьоц! Карай си дървения голф и тренирай за октобер фест, а компютърните мишки остави за спецовете!

comments powered by Disqus