Сегментът на големите премиум лимузини в САЩ продължава да намалява
Производството на седана Lincoln Continental в завода Flat Rock в Мичиган ще бъде прекратено в края на 2020 г., но моделът ще живее на китайския пазар още около година. За изданието The Detroit News беше официално обявено от говорителя на Lincoln Енджи Козлески. Причината е проста: "Сегментът на големите премиум седани в САЩ продължава да намалява."
През 2017 г. американците са купили 12012 автомобила Continental, през 2018 г. - 8758, за 2019 г. - само 6586. Поради коронавируса, през 2020 г. търсенето падна под критичната точка , затова марката реши да се съсредоточи върху кросоувърите, включително електрическите. Само моделите SUV (Corsair, Nautilus, Navigator, Aviator) остават в моделната гама де факто, тъй като през януари моделът с четири врати MKZ отиде в пенсия .
Десетото поколение на Continental дебютира през 2016 г. В Америка се предлага с двигатели V6 3,7 (309 к.с.), V6 2,7 (340 к.с.), V6 3,0 (405 к.с.), шестстепенна автоматична трансмисия SelectShift, задвижване на предните колела и с двойно предаване. Ценовият диапазон е 46 305–70 205 долара.
Въпреки че десетото поколение на Continental беше възродено след 14-годишно отсъствие , купувачите не бяха ентусиазирани. За да привлекат вниманието, бяха създадени специални версии. Една от тях (изданието 80th Anniversary Coach Door Edition) със задни врати, отварящи се срещу движението .
Компанията Lincoln Motor, както знаем, е собственост на Ford и той постепенно се отърва от всички седани, включително Continental Fusion. Работниците в завода Flat Rock, които сгробяват Continental и Ford Mustang, вече знаят за предстоящата оставка, не са заплашени от уволнения. „Ние произвеждаме автомобили, за да отговорим на изискванията на клиентите и тези изисквания се променят“, казва Джон Савона, вицепрезидент на Ford за производството в САЩ, в писмо до служителите. „Марката Lincoln е важна за Ford Motor Company и знаем, че има светло бъдеще.“