Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Лиуци: Младите състезатели имат предимство заради спонсорите

30.01.2012 16:10
Туит
Лиуци: Младите състезатели имат предимство заради спонсорите

Оттеглянето на автомобилните производители от Формула 1 и заменянето им с бизнесмени като собственици на отбори отвори пътя за платените пилоти в последните години, коментира състезателят на HRT Витантонио Лиуци пред "Дневник".

Италианецът има договор за още две години с екипа, но все още не знае дали ще бъде титуляр и през новия сезон. Заеманото досега от него място е единственото свободно на стартовата решетка само седмица преди старта на първите предсезонни тестове.

"Разговарях с ръководството. HRT не разполага с много средства и търси спонсори, които да ме подкрепят. Ситуацията е много ясна - ако екипът намери пилот, който да донесе много милиони, ще му дадат моя кокпит. Жалко е, но това е реалността във Формула 1", заяви Лиуци, който беше гост на благотворителното състезание в Банско World Star Ski Event.

Италианецът очаква отговор за бъдещето си до две седмици. "Сега има много пилоти с много пари и без титулярно място. Затова ще ми бъде трудно да остана. Познавам положението във Формула 1 и съм реалист, а не мечтател. Зная какви способности имам и какво мога да постигна, но нямам пари, които да похарча за това", допълни бившият пилот на Force India и Toro Rosso.

Според него тенденцията на платените места в световния шампионат се е засилила след оттеглянето на голяма част от автомобилните производители като BMW, Honda и Toyota.

"И преди е имало платени пилоти, но в последните години младите състезатели докараха много милиони със себе си. Моментът е труден за световната икономика, Формула 1 страда и всеки се опитва да оцелее. Проблемът е, че в момента няма производители като BMW и Toyota, които се състезаваха за своя имидж. Сега подходът е друг. Вече има бизнесмени, които са собственици на отбори и се наслаждават на играчките си. Те гледат своя бизнес и се опитват да си върнат инвестициите. Трябва да го приема и да се боря за добър автомобил в бъдеще", каза Лиуци.

Целта му е да остане във Формула 1, независимо дали ще продължи с HRT, но разглежда и алтернативни варианти за бъдещето си. "Не смятам, че кариерата ми тук е приключила, всичко може да се случи. Гледам и към Льо Ман, но след оттеглянето на Peugeot сериите ще загубят част от интереса към тях. Там все пак остава Audi, Toyota влезе, а в следващите години ще се появят още марки. Може би в бъдеще бих се ориентирал в тази посока.”

Лиуци очаква McLaren да окаже по-сериозен натиск върху шампиона Red Bull през новия сезон, както и успешно завръщане на Кими Райконен с екипа на Lotus.

"Кими е талантлив пилот, но най-важното е да бъде концентриран както преди. Ако иска да постигне целите си, ще го направи, но и отборът трябва да му даде добър болид. За съжаление сега във Формула 1 ти трябва силен автомобил, за да покажеш възможностите си. Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън са най-добрите пилоти в колоната, но Red Bull все още побеждава", каза пилотът на HRT.

Той обясни, че въпреки закъснението работата на тима по болида върви добре. "Целта ни е да сме готови за тестовете, за да не изпробваме автомобила за първи път в Австралия, както стана миналата година. Пакетът ни е по-добър от досегашния и очакваме вече да не сме на цели 6 секунди зад лидерите, както беше през миналата година. Но ще ни бъде трудно да сме готови за първото състезание. Мисля, че в Marussia имат същите проблеми като нас, а те са основният ни съперник. Caterham имат много по-голям бюджет и са по-бързи от нас. Целта ни за 2012 г. ще бъде да победим Marussia."

Италианският пилот не се включи в състезанията на Банско заради възобновена стара травма на коляното. "Не се състезавах, защото винаги е рисковано да го правиш само няколко седмици преди първите тестове. Не мога да рискувам. Особено след инцидента с Роберт Кубица през миналата година, сега всички в падока са много по-внимателни", допълни Лиуци.

Каската, с която той кара в Барселона през миналата година, стана най-скъпата вещ на благотворителния търг в Банско. Шлемът беше купен от председателя на Българската федерация по автомобилен спорт Александър Александров за 6500 евро. Организаторите на събитието под егидата на принца на Монако Албер II съобщиха, че са събрали общо 68 528 лева. Те ще бъдат дарени за деца в неравностойно положение.

Коментари
comments powered by Disqus