Многобройните нови карбонови компоненти редуцират масата му с около 70 кг
Lotus продължава работата по ревизиране на моделната си гама. На мушката сега е Evora 400, която с по-малкото си тегло и по-голямата си мощност мутира в Lotus Evora Sport 410, който ще отбележи блестящата си премиера на автомобилното изложение в Женева.
Новият Evora Sport 410 е по-добър, по-лек, по-бърз и по-наточен, казва шефът на Lotus Жан-Марк Гал. Многобройните нови карбонови компоненти редуцират теглото му с около 70 кг. Карбонови са също така предният сплитер, покривът, задният дифузор, спортните седалки и предният капак. Например пет компонента от елегантната задна част са компилирани в един карбонов елемент. В интериора са отпаднали някои части като подлакътниците и жабката. Така теглото на Lotus Evora Sport 410 е редуцирано до 1325 кг. Аеродинамичната притискателна сила трябва да се е увеличила с 15%, без това да влошава съпротивлението на въздуха.
Lotus Evora Sport 410 стъпва с 416 к.с.
Разбира се, мощността на 3,5-литровия V6 двигател също е увеличена. По принцип Evora Sport 410 е заимствала двигателя на 3-Eleven. Той генерира 416 к.с. и има 410 Нм въртящ момент. Със съотношението мощност/тегло, което в момента е 3,2 кг/к.с. и ръчна 6-степенна трансмисия, Evora Sport 410 спринтира до 100 само за 4,2 секунди и може да развие максимална скорост от 300 км/ч.. С автоматичния вариант на трансмисията времето е 4,1 секунди, а максималната скорост само - 280 км/ч.
Шасито е получило нова настройка, с която става с около 5 мм по-ниско, на разположение са и изключително контактните гуми на Michelin. Скоростната кутия действа с по-лек маховик, блокиращият диференциал оптимизира сцеплението. Съществува опция и за автоматична скоростна кутия.
Новият Lotus Evora Sport 410 идва с двустепенна система на шофиране, интериор в алкантара, разбира се, на борда не липсва и ентертейнмънт пакетът. Производството на Lotus Evora 410 е лимитирано, годишно ще се пускат само по 150 автомобила, като през юни 2016 стартира предлагането по всички големи пазари. В Германия базовата цена е 106 900 евро.