В най-скоро време се очаква премиерата на модела, разполагащ с техника на Geely
Lotus ще пусне до 2026 г. два SUV модела. Първият, разработван под кодовото название Модел 132, ще се появи на пазара през пролетта на 2022 г. Задвижването е чисто електрическо.
Още през лятото на 2019 г. нашият ловец на маскирани новости засне модела за първи път по време на изпитания. Под каросерията на Lynk & Co 01 хората от Lotus тестваха ходовата част и компонентите. За тази цел корпусът на китайския SUV беше значително удължен и калниците бяха изрязани. Освен това следата и междуосието са значително по-големи. Оттогава Lotus постепенно пускаше тийзъри, които всеки път показват нови детайли на SUV модела. Отначало показаха само част от решетка с активни аеродинамични елементи. В друг тийзър беше показана лидарна система за функции на автономно движение, която се подава от покрива. Друга снимка показваше повдигащ се заден спойлер. И накрая на най-новите изображения се вижда голям сензорен екран като централен орган за управление; също и схематичен дисплей пред волана, който е изпълнен с множество контролни уреди.
Още преди официалната премиера в края на март внимателни наблюдатели в Китай зърнаха прототип на SUV модела на Lotus. Както показват изображенията, публикувани в блога Weibo, маскираният прототип потвърждава публикуваните по-рано патентни рисунки. Новите изображения от заявката за патент на дизайна от Австралия дават допълнителна представа за електрическия кросоувър.
Патентни чертежи показват SUV модела на Lotus
На чертежите Модел 132 има подобна на купе форма на покрива и широка трета колона. Долната линия на прозорците се издига силно. Задното стъкло е почти плоско и завършва с мощна задна част с кръгли светлини и дифузор. Предната част показва тесни фарове и мрежеста решетка, както и престилки с големи отвори.
Електрическият SUV на Lotus ще струва от 100 000 евро нагоре
Планираният за 2022 г. електрически SUV ще има батерии с капацитет между 90 и 120 кВтч и пробег до 650 километра. Максималната мощност на зареждане би трябвало да е 350 кВт. Съответно времето за 80-процентово зареждане би могло да е около 20 минути.
Задвижването на четирите колела, реализирано от два електромотора, вероятно е стандартно. Общата мощност може би ще е 740 к.с., а максималният въртящ момент 1100 Нм. Цените се очаква да стартират от около 100 000 евро.
Текст: Холгер Витих, Ули Бауман