Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lotus оспори официално F-duct системата на Mercedes

12.04.2012 15:31
Туит

Екипът на Lotus във Формула 1 внесе официален протест срещу F-duct системата в задното крило на Mercedes точно преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Китай.

Техническият делегат на Международната автомобилна федерация (ФИА) Чарли Уайтинг вече два пъти призна легалността на технологията, която W03 използва в първите две състезания от новия сезон.

Британците, които заедно с Red Bull са най-върли противници на системата, са имали среща с представители на Mercedes в четвъртък следобед на пистата в Шанхай. След нея те са подали и официалния протест срещу екипа заедно с дължимия депозит от 2000 евро.

Жалбата на Lotus е по член 3.15 от спортния правилник, който забранява използването на всякакви активирани от пилота подвижни елементи, чието движение променя аеродинамичните характеристики на болида.

Екипът атакува активирането на F-duct системата на Mercedes, което става успоредно със задействането на DRS. Въздушната струя, постъпваща чрез двата отвора в страничните елементи на задното крило, се отвежда към предното, за да намали челното му съпротивление. По този начин балансът на автомобила остава неутрален, независимо от това че изначално системата "подвижно крило" предполага доста по-ниско аеродинамично притискане на задната ос.

Конкурентите на Mercedes изчисляват на половин секунда предимството от системата в квалификациите, където няма лимит за използването на DRS. По време на състезание ефектът е по-малък заради ограничението подвижното задно крило да се активира само при изпреварване в определените зони.

Коментари
comments powered by Disqus