Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lotus представи бъдещето на серийните автомобили

28.04.2010 11:59
Туит

Теглото на един стандартен сериен автомобил може да бъде намалено с 38% през 2020 г. само срещу 3% по-висока цена, сочи последният проект на Lotus Engineering.

Специализираният в областта на свръхлеки спортни автомобили британски производител, който е собственост на малайзийската Proton, показа проекта си за за конвенционално превозно средство. Основният акцент в студията, която представя бъдещето на автомобилната индустрия, е максималното олекотяване.

За сравнение екипът на Lotus използва кросоувъра Toyota Venza. Един аналогичен модел, но конструиран от инженерите в Норфолк, може да бъде с 38% по-лек (не включва силовия тракт на двата модела) и то само срещу 3% оскъпяване. Това е възможно благодарение на опростената структура – тялото на стандартния Venza има повече от 400 елемента, а това на Lotus – 211.

Характеристиките на екстериора и интериора са максимално близки до тези на серийния автомобил. За сметка на това обаче теглото на всички ключови компоненти е оптимизирано – седалките например са 50% по-леки, като новата система за захващането им допълнително подпомага процеса на олекотяване. Класическият инструментален панел е премахнат и е заместен с нови контролни уреди, раположени от страната на водача и неговия спътник, климатичната система е позиционира в централната конзола, а ръчната спирачка и смяната на скоростите се контролира от иновативната информационно-навигационна система.

Шасито и окачването също са щателно ревизирани, в резултат на което масата им е намалена с 43%, а челното стъкло е заменено с по-тънко. Lotus предлага и нова система за заваряване, която се използва при високоскоростните влакове, както и метод за слепване на отделните компоненти, прилаган при настоящите спортни модели на марката.

Студията на Lotus включва два етапа. Първият е насочен към технологиите, които ще се прилагат повсеместно за автомобилите от моделната 2017 г., и включва оптимизация на теглото с 21%. Вторият е ориентиран към 2020 г. и достига 38% олекотяване. При него нивата на вредни емисии трябва да бъдат сведени с 23%.

 

Коментари
comments powered by Disqus