Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lotus се завръща на Инди 500?

24.02.2010 08:57
Туит

Новият отбор във Формула 1 Lotus планира участие през тази година и в най-престижното състезание в Северна Америка „500-те мили на Индианаполис”.

На практика с евентуалното участие на възродения отбор в „500-те мили на Индианаполис” Lotus може да се включи в борбата за сключване на договор за изключителните права за доставка на следващата генерация шасита за отборите в Индикар. В момента кандидатите за доставчици са трима: настоящият партньор на Индикар – италианският производител Dallara, както и бившите доставчици за тимовете в сериите CART – Lola и Swift. Освен тях компанията DeltaWing представи своята радикална концепция за следващата генерация автомобили в Индикар. Новата фирма предлага само платформа, която да бъде достъпна за всички желаещи да конструират болида и след това да го доставят на състезателните отбори.

Със своите мощности и включването в шампионата на Формула 1 Lotus загатва, че притежава наличния потенциал да произвежда и доставя шасита в Индикар. Дали обаче ще се включи в битката за доставчик на шасита, предстои да разберем в следващите няколко месеца.

Lotus се свързва с революцията, преобразила Индикар в средата на 60-те години на миналия век, когато тимът на Колин Чапман показва, че едноместните формули с разположен зад пилота двигател са много по-леки и бързи от класическите роудстъри. През 1965 г. Джим Кларк печели „500-те мили на Индианаполис” с болида Lotus 38.

За възможното завръщане на името Lotus на легендарния овал стана ясно от интервю на спортния директор на отбора Клаудио Беро пред авторитетното британско издание Motorsport News.

„Мечтата, наречена Индикар, е много реална за нас. Вече разговаряхме със съществуващ отбор за възможността да обединим усилията си и да направим алианс. Американският пазар е много важен за Lotus, а освен това името ни успешно е свързано с надпреварата „500-те мили на Индианаполис”. Когато хората говорят за Lotus, моментално си представят многобройните успехи на компанията по състезателните писти. За нас е важно да продължим да носим това послание”, казва Беро.

„Програмата за Инди 500 е много голям проект и можем да се включим като партньор на съществуващ тим, защото това е най-лесният начин по отношение на логистиката. Имаме няколко седмици да решим дали да го направим, защото началото на сезона е много близо. Инди 500 е легендарно състезание и участието на Lotus може да бъде само от полза”, допълни Клаудио Беро.

Подробности за бъдещите планове на Lotus, касаещи евентуалното им участие в „500-те мили на Индианаполис”, ще бъдат съобщени през месец март. Тази година Инди 500 е на 30 май, на която дата е и състезанието за Гран при на Турция във Формула 1.

Текст: Десислав Григоров

Коментари
comments powered by Disqus