Тим-шефът на Lotus Ерик Булие смята, че промените по автомобила, които неговият екип подготвя за Гран при на Кореа, ще позволят на Кими Райконен и Ромен Грожан да се борят отново за победата.
Lotus показа впечатляващо темпо още в самото начало на сезона и на няколко пъти бе на крачка от победата, но слабото квалификационно темпо попречи на Райконен и Грожан да се преборят за нея. Промените по автомобила, направени в края на европейската фаза от шампионата, трябваше да решат тези проблеми. Получи се обаче точно обратното. Lotus не бе на ниво в последните три старта, а същевременно двойната DRS система така и не бе използвана в състезателни условия.
Въпреки сериозното отстъпление Ерик Булие вярва в успеха на своя тим за предстоящите пет финални състезания. Една от причините е, че за Гран при на Корея E20 ще бъде оборудван с нови изпускателни тръби, които позволяват изгорелите газове да бъдат насочени посредством ефекта на Коанда към дифузора и по този начин да подобрят аеродинамичното притискане в задната част.
„Всеки път, когато пробваш нови компоненти, се надяваш, че те ще проработя така, както си очаквал”, коментира Булие. „Промените за Корея са огромна крачка напред, започваме една нова ера. Очакваме да работят, но винаги е трудно, когато има нови части, да намериш верните настройки. Това, което се случи с двойната ни DRS система, показва, че няма как да си сигурен в прогреса преди да го видиш реално на пистата. Предпазливи сме в оптимизма си.”
Техническият директор на Lotus Джеймс Алисън допълва, че новата ауспухова система на E20 е решение с дългосрочна перспектива, а не само опит да се догонят лидерите в оставащите пет старта до края на сезона.
„В момента, в който видяхме, че потенциалът на Коанда системата е по-голям от дизайна, който имаме сега, бяхме наясно, че трябва да я използваме. Това ще ни е от полза както за последната четвърт на настоящия сезон така и за догодина заради опита, който ще натрупаме. Първата ни версия на този тип ауспуси ще се появи в Корея.”
„Те не са толкова ефективни, колкото обдуханите дифузори. За всички отбори и особено за нашия с предноразположените ауспуси бе много трудно да запазим автомобила от евентуално самозапалване през миналата година. Коанда системата не е толкова директна и потокът газове се охлажда в известна степен преди да стигне до пода, което прави нещата по-лесни. Нужни са, естествено, и някои други модификации, включително новите радиаторни кутии, зоните около изпускателните тръби, изолирането на пода от горещината и т.н. Но както казах преди, това е значителна промяна, но не и чак толкова мащабна.”