Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lotus ще използва двоен DRS на Спа

07.08.2012 15:57
Туит

Екипът на Lotus ще разчита на двойната DRS система, която в момента подготвя, за да може Кими Райконен да се включи в битката за световната титла в оставащите девет състезания до края на сезона.

Идеята за двоен DRS бе въведена във Формула 1 в началото на тази година от екипа на Mercedes. Много от отборите не бяха съгласни с тази интерпретация на правилника, Lotus дори я оспорва, но в крайна сметка ФИА излезе със становище, че тя отговаря на регулациите. Специално при Mercedes системата обдухва предното крило при активация на DRS и по този начин подобрява скоростта на правите и в бързите завои, като ефективността й е неоспорима в квалификационни условия.

При Lotus принципа на работа е малко по-различен, тъй като само задното крило участва, като целта е да се намали в максимална степен челното му съпротивление. Това на теория означава, че E20 ще печели на правите, но не толкова в бързите завои заради по-лошия баланс. При всеки случай обаче това ще бъде от полза на Райконен и Грожан, тъй като E20 изостава най-вече по този показател.

Екипът на Lotus е вложил много усилия по развойната дейност на новата система, като целта на техническия директор Джеймс Алисън и неговият екип е Райконен и Грожан да получат едно ефективно работещо решение, чиято надеждност е достатъчно висока. И то само за девет старта, тъй като догодина двойният DRS ще бъде забранен.

„Мисля, че сами може да си направите изводите от това, че жертваме част от времето си на пистата в последните няколко състезания, за да накараме тази система да работи, че вярваме в нея и че сме сигурни, че тя ще ни се отплати”, коментира Алисън за Sky Sports. „Въпреки че няма да се използва догодина, пак си заслужава да вложим усилия в нея. В средата сме на един много дълъг сезон и остават още доста състезания.”

Работата по дизайна на новата система на Lotus е започнала още по времето на китайската Гран при, а първите тестове на пистата – в Гран при на Германия. Дебютът й в състезателни условия обаче се очаква за Гран при на Белгия в началото на септември.

„Надяваме се, че ще можем да я използваме на „Спа”, тъй като ползите при нея са най-големи, когато има много прави. Страшно много неща трябва да изчистим дотогава, а имаме страшно малко време на разположение. На календара изглежда много, но реално съвсем не е така заради лятната пауза (когато фабриките затварят врати за две седмици).”

„През последните няколко сезона допускахме една и съща грешка – искахме да започнем развитието новия автомобил максимално рано. Тази година обаче ще работим по-дълго върху настоящия”, допълва Алинсън.

Райконен е пети във временното класиране, но благодарение на второто си място в Унгария вече е само на осем точки зад Марк Уебър. Спрямо лидера Фернандо Алонсо обаче финландецът изостава с цели 48.

Коментари
comments powered by Disqus