Eлектрическият седан предлага завиден автономен пробег от 500 км
Atvus е друг електрически автомобил, с който Tesla възнамерява да завербува нови клиенти. Първата студия ще трябва да бъде представена на автомобилното изложение в Лос Анжелис.
Приключението Atvus започна през 2007 с една батерия и една идея под името Atieva в Калифорния. Върху първия автомобил се работи от 2014 година. В развойния отдел са привлечени много бивши инженери на Tesla. Малко преди премиерата на първата студия на автомобилното изложение в Лос Ажелис се извършва промяна на името. От Atieva стана Lucid Motors. Дали„lucid“ (на английски това е светъл) ще значи "просветнал" или "светъл блясък", не се знае.
Lucid Motors Atvus атакува луксозната средна класа
Дори и за Atvus почти нищо не се знае. Преди няколко дни при регистрацията на дизайна изтече първата снимка. Това е хечбек с четири врати, неприличащ на Tesla Model S. Сега вече има официални детайлни снимки. Фронтално се откроява тясна радиаторна решетка, където се предполага, че са интегрирани LED фаровете и сегменти. При поглед към C-колоната ясно се открояват две отделни задни седалки. От пръв поглед се вижда, че арматурното табло в кокпита е дигитално. Освен това на борда има и инфотейнмънт система със сензорно и гласово управление, съпроводени с много лукс. На Atvus не липсва и стъкленият покрив.
Относно задвижването още няма информация, но се спекулира с една близо 90 кВтч литиево-йонна батерия, която ще осигури пробег от 500 км. Клетъчната батерия позволява да се конфигурира за още по-голям капацитет, а двата електромотора, по един на всяка ос, осъществяват задвижването. Възможна е системна мощност от 883 кВт (около 1200 к.с.), от които на разположение в серийния модел ще има само 662 кВт (около 900 к.с.). Задвижващата система се намира под одежда на Mercedes V-класа, който вече доказа своя потенциал: от нула до 100 км/ч за 2,69 секунди. По данни на производителя серийният модел ще с 500 кг по-лек от прототипа. Максималната скорост трябва да бъде над 300 км/час, но в серийния модел ще бъде лимитирана доста по-надолу.