Новият прототип на Audi, който ще участва в „24-те часа на Льо Ман“ през следващото лято, ще използва 3,7-литров шестцилиндров дизел.
R15+ TDI, спечелил тазгодишното издание на най-титулуваната маратонска надпревара, използваше 5,5-литров V10, но новите правила на ACO са причината инголщатци да намалят работния обем на . Същевременно R18 ще бъде първият прототип на Audi в "Льо Ман", който ще използва затворен кокпит. Тестовете би трябвало да стартират в близко бъдеще, но на „12-те часа на Себринг“ в началото на следващата година германците ще участват с R15+. Дебютът на R18 е планиран за маратонския старт на "Спа" през май, който ще бъде кръг от Международната купа Льо Ман.
„Правилата са такива, че трябва да имаш покрив, за да си конкурентен“, коментира спортният директор на Audi д-р Волфганг Улрих дизайна на R18. „Смяната на пилотите е много по-лесна, когато кокпитът е открит, но промените отнеха това предимство. Двигателите с по-малкък работен обем поставят по-голяма тежест върху аеродинамичната ефективност. Къса ми се сърцето, защото обичам откритите болиди, но очакванията, които имаме към този автомобил, са много големи, а и изглежда страхотно“.
От Audi не отхвърлят възможността в бъдеще да разчитат на хибридни системи за маратонската си програма, след като основният им конкурент Peugeot работи именно в тази насока, но на този етап ще продължат да залагат на високата ефективност на турбодизеловия мотор. „Вярваме, че TDI двигателите са най-ефективните, така че е повече от ясно, че ще заложим на тях за старта в Льо Ман“, допълва Улрих.
Audi ще участва с три R18 в „24-те часа на Льо Ман“ догодина, като няма да променя пилотската си линия. Майк Рокенфелер, Тимо Бернхард и Ромен Дюма ще защитават титлата си, звездният тим на германците отново ще включва Том Кристенсен, Диндо Капело и Алан Макниш, а третият екипаж оформят Андре Лотерел, Марсел Феслер и Беноа Трелюе.
tdi
Лъвовете да треперят.