Екипажът на Peugeot Симон Пажено, Себастиен Бурде и Педро Лами спечели най-хаотичното състезание в историята на белгийската писта „Спа“ от сериите Льо Ман.
Тримата оцеляха след завъртане в първата обиколка, безпрецедентен 70-минутен червен флаг и огромно объркване на трасето, буря и кратка разходка в зоната за сигурност в последния час преди финала.
С второто си място техните съотборници Франк Монтани, Стефан Саразен и Никола Минасян направиха победата на френския производител в шестчасовата надпревара двойна.
Първоначалната стратегия на Пажено, Бурде и Лами с Peugeot 908 Hdi FAP със стартов номер 3 беше възпрепятствана от обстоятелствата, но те извадиха късмет и направиха възможно най-безупречното състезание спрямо събитията на пистата.
„Нядявам се да няма толкова много луди надпревари като тази, защото в противен случай няма да живея много дълго“, коментира след финала Бурде.
Третата позиция на подиума заеха пилотите на Audi Том Кристенсен, Алан Макниш и Риналдо Капело. Тримата държаха под контрол състезанието в първите два часа и имаха 50-секунден аванс пред прототипите на Peugeot благодарение на ранното си спиране в бокса точно преди първата поява на кола за сигурност.
След подновяването обаче екипажът на французите с №3 зададе темпото в състезанието. Капело водеше колоната след рестарта, но Бурде вече беше първи при преполовяването на дистанцията.
Преди това двамата водиха изключителна битка, като французинът направи невероятно смело изпреварване на „Ла Сурс“, но на правата към „Червената вода“ пилотът на Audi си върна първото място. При спиранията в бокса Капело трябваше да смени своите гуми, загуби лидерската позиция и до края на надпреварата не успя да си я върне.
Бурде предаде управлението на Пажено с комфортна преднина, но тогава тежка катастрофа на Кристофър Найгаард с Aston Martin от клас GT1 в „Бланшимон“ предизвика развяването на червен флаг за безпрецедентните 70 минути.
Тогава всички лидери освен Том Кристенсен минаха през бокса. Дъждът се появи на „Спа“ 35 минути преди края, датчанинът постави гуми интермедия и веднага започна да намалява 70-секундния аванс на Пажено.
Въпреки че пилотът на Peugeot за кратко напусна трасето при минаването през „Ла Сурс“, първата му позиция така и не беше застрашена сериозно. За сметка на това Кристенсен загуби второто място от другия прототип на французите, управляван от Стефан Саразен.
Мигел Амарал (Ginetta-Zytek) завърши шести в крайното класиране и първи в LMP2. Марк Лиеб (Felbermayr Porsche) нямаше никакви проблеми и без много усилия спечели надпреварата в GT2.
анонимен
да не се пренавиват много, че както обикновено може да им измъкнат титлата. Ако дават много зор накрая може и да се ....:)
анонимен
АЙДЕ ПЕЖАЦИИИИИ !!!