Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Льо Ман: Отново орязват дизелите

12.10.2011 10:02
Туит

Правилата за дизеловите прототипи в „Льо Ман“ отново ще бъдат модифицирани, за да се намали разликата между представянето на заводските автомобили и бензиновите на частните тимове.

На база на тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“ и „1000-та километра на Спа“ организаторите от ACO и контролният орган в лицето на ФИА са взели решение минималното тегло на бензиновите прототипи да бъде намалено с 10 кг, а същевременно рестрикторите за входящия въздух да бъдат с по-голям диаметър. Противоположни са мерките, които ще бъдат наложени на заводските дизелови автомобили – рестрикторът ще бъде 16 мм (два по 11 мм за двигателите с два турбокомпресора, какъвто е този на Peugeot), налягането на системите за принудително пълнене ще бъде максимум 0,2 бара, а резервоарът ще бъде намален от 65 на 60 литра.

От ФИА обявиха още, че ще бъдат взети съответните мерки за подобряване на безопасността след тежките инциденти между прототипите и по-бавните GT автомобили, които маркираха тазгодишния „Льо Ман“. Вертикалният дефлектор отзад, който наподобява перка на акула, ще бъде задължителен не само за LMP1 категорията, но и за LMP2, както и за FLM прототипите. Задължителни ще са и отворите над предните и задните колела. Огледалата за обратно виждане ще бъдат уголемени с изключение на тези в LMP1 и ще имат т.нар. нощен режим , както и електрическо управление, което да позволява на водача да ги настройва директно от кокпита. Успоредно с това GT автомобилите ще бъдат оборудвани с камера за обратно виждане.

„Основната ни цел бе не да изравним постиженията на всички в рамките на една обиколка, а да разкрием пълния потенциал на всяка една от технологиите, които се състезват в Льо Ман“, коментира Венсан Боменсил, спортен мениджър на ACO.

Пълният правилник за новосформирания Световен ендуранс шампионат ще бъде публикуван през ноември. От ACO и ФИА на този етап потвърдиха единствено, че ще се използва точковата система от Формула 1 и че резултатите от „Льо Ман“ ще се удвояват. Полпозишънът за всеки отделен клас ще носи една бонус точка.

Коментари
comments powered by Disqus