Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Льоб и Саразен в пряк двубой

28.11.2008 18:19
Туит

Световният рали шампион Себастиен Льоб и бившият първенец в сериите „Льо Ман“ Стефан Саразен размениха ролите си за един ден на „Пол Рикар“.

Вчера Себ застана зад волана на Peugeot 908 HDi, докато Саразен тества C4 WRC на трикилометровата макадамова отсечка „Домен де Рибу“ близо до пистата.

Льоб, който е участвал на „Льо Ман“ през 2005 и 2006 г. с прототип на Pescarolo в LMP1, завъртя пет обиколки със специално подготвен двуместен 908 HDi, след което направи сам петнайсет тура, като най-бързият от тях само със секунда по-бавен от този на Саразен.

„Беше голямо шоу. Много се радвам, че аз и Стефан имахме възможност да си разменим автомобилите“, коментира петкратният шампион. „Това, което винаги ме впечатлява при спортните прототипи и едноместните болиди, е скоростта и аеродинамичното притискане, което генерират, но този път бях наистина изумен от въртящия момент, който ти предоставя дизеловия агрегат на Peugeot.“

„Леко ме изненада ограничената видимост, която имаш при затворения кокпит, но още в момента, когато се почувствах достатъчно уверен, за да натисна по-здраво, се наслаждавах на всеки един миг зад волана. Времето мина толкова бързо, не ми се искаше да слизам от автомобила.“

Стефан Саразен, който през 2005 и 2006 г. се състезаваше за заводския тим на Subaru в Световния рали шампионат, прекара известно време със Себ в C4 WRC, за да се адаптира по-лесно към характеристиките на новия за него автомобил. Впоследствие Саразен застана на шофьорското място и направи цели 12 минавания по отсечката, като времената му бяха идентични с тези на Льоб.

„Тръпката беше голяма“, признава заводският пилот на Peugeot в "Льо Ман". „Може би и друг път трябва да си разменим ролите. Себастиен да се включи в някой маратонски старт, а аз да взема неговата кола за някое рали! В сравнение с рали-автомобилите, които съм карал преди, откривам голяма разлика по отношение на баланса, изключително лесно е позиционирането на колата за завоите.“

„Това е една наистина ефикасна машина и също така – много предсказуема. На момента се почувствах достатъчно уверен, за да натисна здраво. Страхотно беше, искаше ми се да е повече.“

И двамата пилоти на концерна PSA ще вземат участие в последния старт от френския рали шампионат - „Рали дю Вар“, този уикенд. Навигатор на Льоб (Citroen C2 S1600) ще бъде неговата жена Северин, а Саразен ще си партнира с Жак-Жулиен Ренуки зад волана на Peugeot 207 RC.

Коментари
comments powered by Disqus