Въпреки че Маркус Грьонхолм се оттегли от активна спортна дейност в края на 2007 година, Себастиен Льоб споделя, че защитата на титлата през идния сезон съвсем няма да е лека задача.
Грьонхолм и Льоб спечелиха през миналата година 13 от общо 16 старта, а за последните два сезона – 28 от 32 старта. Въпреки това французинът отбелязва няколко ключови фактора, които евентуално ще му попречат да стане най-успешният рали-пилот, печелейки пета поредна титла.
Основната заплаха за Себ идва от Мико Хирвонен, който ще поеме функциите на пилот номер едно в екипа на BP-Ford. 27-годишният финландец е единственият, дръзнал да оспори хегемонията на двамата големи с четирите си победи през последните два сезона. „Той е бърз, едва ли някой все още се съмнява в това. Миналата година в Норвегия остана без конкуренция. Със сигурност няма да ми е толкова леко, колкото хората очакват. Но проблемът не е само (Мико) Хирвонен. Дани (Сордо) също ще атакува. Мисля, че и (Яри-Мати) Латвала има нужния потенциал. В няколко състезания той оглавяваше временно класирането, а в Уелс спечели цели десет етапа.”
Льоб не пропуска да маркира и въвеждането на така наречените „контролирани гуми” като един от факторите, които ще са решаващи относно спора за титлата. „Те са напълно различни, напълно нови. ОК, няма причини да се притеснявам, тъй като за всеки един от нас ще е същото. И все пак, много зависи колко бързо пилотът ще се адаптира към новите гуми, това ще е от решаващо значение”, коментира Себ.
Един от елементите, които Льоб вярва, че ще останат константа и през 2008 година, е представянето на Citroen Sport. “Разбира се, че Ги (Фреклен) ще ни липсва”, споделя четирикратният световен шампион. „И все пак той ни завеща една прекрасна структура. Сигурен съм, че и при Оливие (Кеснел) ще бъде същото.”
Ценител
Този Льоб как ли е измислил способа за ралийно каране без(почти)грешки!Скромен, уважава съперниците си и ги побеждава :)