Подготовката на Себастиен Льоб и Дани Сордо за рали „България“ стартира утре с началото на тренировките за 41-ото издание на надпреварата. Това поне коментира шесткратният световен шампион на специалната пресконференция, организирана от Автомотор Корпорация.
Вчера Себ и Сордо сътвориха феноменално шоу на Жълтите павета в София, но днес бяха принудени да участват в далеч по-тривиални и класически PR мероприятия. На специалната пресконференция, организирана от Автомотор Корпорация, двамата заводски пилоти обясниха какви са очакванията им за предстоящото рали, какви са първите им впечатления от България и как започва подготовката им за седмия кръг от WRC.
„Първите ни впечатления са, че в България има рали култура, което е много хубаво“, коментира Себ. „Наистина не знаехме какво да очакваме, но се получи страхотно шоу. За съжаление не можахме да видим нищо друго, но дано след края на състезанието имаме възможност. При всеки случай обаче смятам, че по отсечките ще има много публика.“
Предстоящият старт е първи на асфалт в тазгодишния календар на световния шампионат. На тази настилка Citroen C4 WRC няма загуба от рали „Монте Карло 2006“, когато триумфира Маркус Грьонхолм, което дава допълнителна увереност на Льоб и Сордо. „Това обаче е ново трасе, а както чухме, на места състоянието на пътя не е добро, хлъзгаво е, така че няма да ни е лесно“, допълва Льоб. „Също така не само ние караме Citroen C4 WRC, ето защо конкуренцията ще бъде много голяма.“
За съжаление Себ отговори твърде лаконично на въпроса на auto motor und sport за това как екипът на Citroen се подготвя за рали „България“. „Не сме били никога тук, така че същинската ни подготовка започва едва с тренировките във вторник“, обяснява французинът. Неговият основен конкурент Мико Хирвонен обаче призна по-рано, че разполага с DVD от етапите, като вероятно и случаят със Citroen е такъв.
Също толкова потаен бе и на Дани Сордо, отговаряйки на въпроса докъде е стигнало развитието на DS3 WRC. „Не мога да кажа нищо за автомобила, тъй като не мога да кажа нищо“, пошегува се испанецът, който ще се бори за първата си победа в България. „Още сме в самото начало, така че засега няма как да разкрия повече подробности“, допълва Сордо, въпреки че през месец май тества заедно със Себастиен Ожие новия автомобил на французите.
Няма да е изненада, ако Себ спечели рали „България“ и седмата си световна титла. А каква ще бъде следващата му крачка. Засега това е тайна, но „Формула 1 е само спомен от миналото“, завършва французинът.
Тренировките за рали „България“ са във вторник и сряда, шейкдаунът е в четвъртък сутрин, а същинското състезание започва в петък, точно в 10:05 с първото минаване на „Батак“.
анонимен
По традиция, който вземе Рали България става и шампион. Досега европейски - вече и световен.