Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Люис и Хейки за старта в Бахрейн

28.03.2008 17:03
Туит

Седмица преди старта за Голямата награда на Бахрейн двамата пилоти на McLaren Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен разказват за предстоящото изпитание.

Пистата в Бахрейн е създадена с една единствена цел – да е терен на оспорвани и вълнуващи състезания. Можеш ли да ни кажеш нещо повече за конфигурацията на трасето, основно за възможностите за изпреварване?

Люис Хамилтън: „Бахрейн” е наистина чудесна писта, много по-различна от останалите, най-малкото поради факта, че караш насред пустинята. Няма дървета или сградi, просто се движиш в кръг сред пясъците. Наистина харесвам съоръжението. Има много възможности за изпреварване. Например завои едно, четири, седем и десет.

На дългите прави може да се възползваш от слипстриймингa. Oт гледна точка на състезателните характеристики това е една прекрасна писта. Конфигурацията на трасето също е добра – започва с много дълга права, после спускане към тесния първи завой, който се взема на най-ниска предавка. Следва ускорение през комбинацията завои две и три и следващата дълга права.

Специфични за пистата в Бахрейн са честата промяната на посоката, многото леки завои и разликите в наклона, които на места са съществени. Вятърът също има голямо значение, тъй като навява пясък върху трасето. Поради тази причина когато напуснеш състезателната линия, сцеплението рязко намалява. По традиция е много горещо, също както в Австралия и Малайзия. За щастие тези три състезания са едно след друго в началото на сезона. Физическото натоварване е огромно и е добре, че се подготвяме и за трите едновременно.

Карал си на тази писта повече от един път. Какви са спомените ти?

Люис Хамилтън: Обичам старта в Бахрейн. Той е един от тези, които очаквам наистина с нетърпение, също както в Монако и на "Спа”. Имам добри спомени от тази писта. Миналата година всичко бе перфектно. Забавлявах се наистина много, на финала спечелих третия си подиум и оглавих класирането при пилотите, трудно ми беше да повярвам, че е истина. Най-добрите ми спомени тук обаче са от 2004 година. Квалификациите за Формула 3 преминаха ужасяващо, завърших на 23-о място. По време на самото състезание обаче  наваксах изоставането и спечелих. Това бе един от най-емоционалните стартове в моята кариера.

Пистата в Бахрейн е известна със силния вятър и пясъкът наоколо. Доколко тези два фактора влияят върху състезанието?

Хейки Ковалайнен: Основното е, че пясъкът оказва директно влияние върху нивата на сцепление, които традиционно са по-ниски. На места може да бъде наистина хлъзгаво. С напредването на уикенда условията се подобряват, тъй като колкото повече караме, толкова по-малко пясък остава по трасето. Върху двигателя също има сериозно натоварване заради финия прах във въздуха, който попада в него. Атмосферните условия обикновено са нестабилни. Обяснявам си го с това, че пистата се намира в пустинята.

Какви са изискванията относно гумите на Bridgestone?

Хейки Ковалайнен: Натоварването върху тях е голямо. Има няколко зони, където спирането е изключително агресивно, и трудни шикани, където сменяш посоката при наистина висока скорост. Тези особености на трасето са причина за сериозното натоварване. Трябва да не го пренебрегваме и да съхраняваме гумите добре през целия уикенд. Може да е от ключово значение за състезанието в неделя.

Има ли завои или участъци на пистата, които са ти любими?

Хейки Ковалайнен: Завои шест и седем, бърз десен и след това бърз ляв. Усещането при тях, когато си зад волана на автомобил от Формула 1, е наистина уникално. Това е високоскоростен шикан, който се взема на пета предавка.

по материали на McLaren

Коментари
comments powered by Disqus